Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

NEMULȚUMIRI

Peste un sfert dintre români sunt pesimiști în privința anului 2025

Peste un sfert dintre români sunt pesimiști în privința anului 2025
Tinerii, cu vârste între 25 și 34 de ani, sunt mai interesați de dezvoltarea personală și profesională
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Conform unui studiu recent realizat de Reveal Marketing Research, mai mult de un sfert dintre români (27%) se declară pesimiști în legătură cu anul 2025, iar acest procent a crescut cu 8% față de anul trecut. Studiul subliniază o tendință de creștere a incertitudinii și neîncrederii în viitor în rândul populației.

 

 

În același timp, 45% dintre români adoptă o atitudine neutră, neavând o perspectivă clar definită asupra viitorului. Această atitudine reflectă incertitudinea cu care aceștia privesc ceea ce urmează.

 

 

Un procent semnificativ de 28% dintre români privesc însă cu optimism spre anul 2025, iar acest procent este mai mare în rândul persoanelor cu venituri de peste 6.000 de lei pe lună, care se declară optimiste într-o proporție de 33%.

 

 

Nesiguranță socială și economică

 

 

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, a declarat că „creșterea pesimismului și prevalența unei atitudini neutre sugerează că românii simt din ce în ce mai puternic nesiguranța socială și economică”. El a adăugat că, în schimb, optimismul mai mare în rândul celor cu venituri ridicate reflectă o diferență de percepție, determinată de accesul mai facil la resurse financiare.

 

 

Când vine vorba despre nivelul de satisfacție al românilor față de diferitele aspecte ale vieții lor, studiul arată că cei mai mulțumiți sunt de relațiile interpersonale, cum ar fi legăturile cu familia (72%), cu persoanele apropiate (67%) și relațiile sentimentale (61%). Persoanele cu venituri mici (sub 3.000 de lei) se declară însă mai puțin mulțumite de relațiile sentimentale, cu doar 40% satisfăcuți.

 

 

Nemulțumirile românilor

 

 

Cele mai mari nemulțumiri ale românilor vizează aspectele profesionale, în special locul de muncă și situația financiară. Doar 48% dintre respondenți sunt mulțumiți de locul lor de muncă, iar 42% de situația financiară. În contextul acestor nemulțumiri, 25% dintre români plănuiesc să își schimbe locul de muncă în 2025, în special tinerii între 18 și 34 de ani (40%) și părinții (29%), față de doar 23% dintre cei fără copii.

 

 

Pesimismul românilor este evident și în ceea ce privește evoluția țării în anul următor. Majoritatea consideră că obiective importante precum diminuarea corupției (54%), reducerea inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice (47%) sunt greu de realizat în următoarele 12 luni.

 

 

Planuri pentru viitor

 

 

În ciuda pesimismului generalizat, românii au planuri pentru 2025, cele mai comune dorințe fiind un stil de viață mai sănătos, prin alimentație echilibrată și scădere în greutate (51%), mai mult timp petrecut cu familia (29%) sau mai multe călătorii (29%). Dorința de a adopta un stil de viață mai sănătos este mai pronunțată în rândul persoanelor de peste 55 de ani (70%), în timp ce cei între 44 și 55 de ani sunt mai interesați de călătorii (35%).

 

 

Tinerii, cu vârste între 25 și 34 de ani, sunt mai interesați de dezvoltarea personală și profesională, 19% dintre aceștia dorind să își dezvolte abilități noi, iar 13% intenționează să participe la cursuri de dezvoltare personală și profesională.

 

 

Metodologia studiului

 

 

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat online între 6 și 12 decembrie 2024 pe un eșantion reprezentativ de 1.017 respondenți cu vârste de 18 ani și peste, utilizatori de internet din mediul urban și rural. Eroarea maximă de eșantionare este de +/-3,1%, cu un nivel de încredere de 95%.

 

 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice și business strategy, oferind soluții calitative și cantitative pentru diverse industrii din România și alte țări din Europa.

 

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*