Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

AVERTISMENT PENTRU POSESORII DE CARDURI

Plățile online, atent verificate de autorități din cauza unui „nivel masiv de abuz”

Plățile online, atent verificate de autorități din cauza unui „nivel masiv de abuz”
Comercianții pierd anual aproximativ 100 de miliarde de dolari din cauza acestei metode de fraudă
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

Autoritățile din domeniul securității financiare au emis un avertisment important pentru toți posesorii de carduri bancare. Companiile de securitate au fost mobilizate și se efectuează verificări stricte asupra plăților online, la cererea comercianților.

 

 

Creșterea fraudei „prietenoase”

 

Un gest comun pe care mulți îl fac atunci când achiziționează produse online și plătesc cu cardul este acum considerat o formă de „fraudă prietenoasă”. Fenomenul a atras atenția autorităților și companiilor de securitate, care analizează tranzacțiile suspecte.

 

 

Ce trebuie să știe posesorii de carduri

 

În ultimii ani, comerțul online a crescut semnificativ, aducând cu sine și probleme noi. „Frauda prietenoasă” se referă la situațiile în care clienții contestă tranzacțiile după ce primesc produsele comandate, pentru a-și recupera banii de la bancă, în loc să contacteze comerciantul pentru rezolvarea problemelor.

 

 

Un sondaj realizat de Socure la sfârșitul anului trecut a arătat că unii clienți folosesc această metodă cu rea-credință, chiar și atunci când achiziția nu are nicio problemă.

 

 

Impactul asupra comercianților

 

Comercianții pierd anual aproximativ 100 de miliarde de dolari din cauza acestei metode de fraudă. Sondajul indică faptul că 40% dintre participanți cunosc pe cineva care a procedat astfel, iar 35% au recunoscut că au utilizat ei înșiși această metodă.

 

 

„Există dispute legitime, iar procesul de rambursare a fost creat pentru a oferi ajutor în acele cazuri. Acum vedem un nivel masiv de abuz”, a declarat Rodrigo Figueroa, director de operațiuni al Chargeback Gurus.

 

 

Dificultăți în depistarea fraudelor

 

Specialiștii susțin că depistarea acestor cazuri este dificilă. „Există multe statistici despre creșterea acestei probleme, dar pare să devină un termen pentru tot ce nu înțelegem. Cuvântul fraudă este uneori folosit prea liber”, a spus Robert Painter, vicepreședinte pentru parteneriate la platforma Kount, parte a companiei Equifax.

 

 

Autoritățile și companiile de securitate continuă să monitorizeze și să analizeze tranzacțiile online pentru a preveni și combate „frauda prietenoasă”, protejând astfel comercianții și integritatea sistemului de plăți online.

 

 

 

Acasa
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns