Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PRESA MAGHIARĂ

Presa maghiară critică întârzierile inutile ale trenurilor la graniță „De ce trenurile internaționale continuă să aștepte la granița cu România, chiar și după aderarea la Schengen?”

Presa maghiară critică întârzierile inutile ale trenurilor la graniță „De ce trenurile internaționale continuă să aștepte la granița cu România, chiar și după aderarea la Schengen?
Eliminarea controalelor la granița româno-ungară odată cu aderarea României la Schengen nu a fost însoțită de ajustarea orarelor feroviare internaționale, generând întârzieri inutile de până la 40 de minute în stațiile de frontieră, din cauza lipsei de coordonare între autoritățile celor două țări.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

După aderarea României la spațiul Schengen la 1 ianuarie 2025, controalele la frontiera cu Ungaria au fost eliminate, permițând traversarea liberă a graniței. Cu toate acestea, orarele trenurilor internaționale nu au fost ajustate corespunzător, ceea ce a generat întârzieri nejustificate în stațiile de frontieră.

 

 

 

Publicația ungară Közlekedő Tömeg a semnalat că trenurile internaționale continuă să respecte vechile programe, actualizate înainte de aderare, ceea ce duce la staționări inutile de aproximativ 40 de minute în stațiile de frontieră. Această situație este considerată inacceptabilă, având în vedere că deschiderea graniței era planificată de ani de zile, iar autoritățile ar fi trebuit să pregătească din timp noile orare.

 

 

 

Controlul la frontieră a fost abolit, dar nu și pe căile ferate
Data: 08.01.2025

 

Deși aderarea României la spațiul Schengen înseamnă că frontiera de stat pe partea maghiară poate fi trecută acum liber și fără controale, trenurile internaționale continuă să circule în același orar de la începutul anului, adică așteaptă la gările de frontieră momentul controalelor anterioare la frontieră. Aceasta înseamnă un total de aproximativ 40 de minute de așteptare de ambele părți, complet nejustificată.

 

 

Spune multe despre funcționarea (incapacitatea) Ministerului Construcțiilor și Transporturilor, care a pus în funcțiune serviciul public de transport feroviar de călători, că nici nu a putut pregăti punerea în aplicare a unei sarcini publice atât de elementare, modificarea orarului feroviar, în timp și coordonează cu organizațiile relevante. Desigur, schimbarea structurii de orar a trenurilor internaționale necesită coordonarea multor aspecte între rețelele feroviare, dar a fost destul timp pentru asta, întrucât deschiderea frontierei de stat era planificată de ani de zile. În cazul unei pregătiri corespunzătoare, noul grafic de cale ferată ar fi putut fi implementat cu o lovitură de pix.

 

 

Măsura în care acest eșec s-a datorat unor motive neobiective este cel mai bine arătată de exemplul liniei Püspökladány – Nagyvárad, în continuarea căreia, din cauza renovării, trenurile internaționale nu vor circula dincolo de Nagyvárad din Ungaria timp de câțiva ani. Ajungerea în marele oraș, care se află la 25 de minute de gara de frontieră cu trenul maghiar, durează mai mult de o oră din cauza așteptării inutile de 40 de minute, în ciuda faptului că, evident, nu există niciun motiv să se găsească în capacitatea căilor sau a legăturilor cu orar. împiedică continuarea fără a aștepta.

 

Considerăm profund regretabil că guvernul maghiar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite ale zonelor de frontieră separate de bazinul lor natural și să se destrame și să-și conecteze compatrioții care trăiesc de ambele părți ale graniței, sa dovedit a fi incapabil să îndeplinească datoria sa publică de bază, cum ar fi adaptarea orarului serviciilor existente la posibilități.

 

 

 

 

Site-ul românesc Club Feroviar a preluat aceste observații, subliniind că întrebări similare pot fi adresate și autorităților române. Deși trenurile de călători au prioritate, operarea trenurilor de marfă ar putea fi ajustată în consecință pentru a evita astfel de întârzieri.

 

 

 

 

Presa maghiară se întreabă de ce orarul trenurilor nu a fost ajustat după aderarea României la Schengen.

11 Ianuarie 2025

 

 

Deși aderarea României la spațiul Schengen face ca granița cu Ungaria să poată fi traversată liber și fără controale, trenurile internaționale circulă de la începutul anului cu același orar, adică așteaptă în stațiile de frontieră să expire fostele controale de frontieră, notează Közlekedő Tömeg. Acest lucru adaugă aproximativ 40 de minute la timpul de așteptare pe ambele părți, complet nejustificat.

 

 

Faptul că Ministerul Construcțiilor și Transporturilor (din Ungaria), care este responsabil de serviciul public de transport feroviar de călători, nu a fost capabil să pregătească și să convină în timp util cu organismele relevante modificarea orarului pentru o astfel de sarcină publică elementară spune multe despre funcționarea necorespunzătoare (incapacitatea de a funcționa), notează maghiarii. Întrebările se pot pune simetric și părții române ținând seamă de faptul că trenurile de călători au prioritate iar operarea trenurilor de marfă se poate ajusta după primele.

 

 

Desigur, modificarea structurii orare a trenurilor internaționale necesită reconcilierea multor aspecte între rețelele feroviare, dar a existat suficient timp pentru aceasta, deoarece deschiderea frontierei de stat a fost planificată de ani de zile. Cu o pregătire adecvată, noul orar feroviar ar fi putut fi pus în aplicare dintr-o lovitură de pix.

 

 

 

Exemplul legăturii spre Oradea
Cel mai bun exemplu al faptului că eșecul nu s-a datorat unor motive obiective este linia Püspökladány – Oradea, care nu va putea continua să circule cu trenuri internaționale din Ungaria dincolo de Oradea pentru anii următori din cauza lucrărilor de renovare. Călătoria feroviară de 25 de minute de la stația de frontieră maghiară la orașul românesc se va prelungi astfel la mai mult de o oră din cauza celor 40 de minute de așteptare inutilă, în ciuda faptului că, în mod clar, nu există niciun motiv în ceea ce privește capacitatea căii ferate sau legăturile orare pentru a împiedica continuarea călătoriei fără așteptare.

 

 

„Regretăm profund faptul că guvernul maghiar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite între zonele de frontieră care au fost izolate de mediul lor natural și se află într-o stare de deconectare și să conecteze concetățenii noștri de ambele părți ale frontierei, s-a dovedit incapabil chiar să își îndeplinească datoria publică de bază de a adapta orarele serviciilor existente la posibilități, notează site-ul menționat.

 

 

 

 

Ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu, a declarat anterior că, odată cu aderarea la Schengen, timpii de staționare în frontiere se vor reduce cu aproximativ 30 de minute pentru fiecare tren. Cu toate acestea, realitatea din teren arată că aceste ajustări nu au fost încă implementate, afectând eficiența transportului feroviar internațional.

 

 

 

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns