Preţurile apartamentelor oferite spre vânzare au crescut cu 5%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu ultimul trimestru din 2020, în timp ce, în cazul caselor, majorarea a fost de 9%, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată recent de o platformă de anunţuri.
Conform datelor analizate, între ultimul trimestru din 2020 şi primul trimestru al anului 2021, apartamentele oferite spre închiriere au avut preţuri în scădere cu 3%, iar casele de închiriat au înregistrat un recul de 6%.
O situaţie aparte s-a remarcat în cazul preţurilor terenurilor, care au crescut cu 19%, în special după starea de urgenţă. “Pandemia a influenţat interesul cumpărătorilor faţă de terenuri, iar acest lucru a dus la modificări semnificative ale preţurilor de-a lungul anului 2020. În concluzie, proprietăţile de închiriat au fost singurele marcate de o tendinţă de scădere, în timp ce preţurile proprietăţilor de vânzare sunt uşor mai ridicate decât înainte”, apreciază specialiştii.
În ceea ce priveşte anunţurile imobiliare, în 2020 s-a remarcat o creştere a celor noi (publicate pe platform[ în perioada la care face referire analiza) şi a celor active (toate anunţurile active la un moment dat pe platformă – atât anunţurile noi, cât şi cele mai vechi, a căror valabilitate a fost prelungită), în cazul apartamentelor oferite spre închiriere.
Astfel, în timp ce anunţurile noi au fost mai multe cu 35%, numărul anunţurilor active a crescut cu 79%, în primul trimestru al anului în curs faţă de ultimul trimestru din 2020. În aceste marje, anunţurile noi cu apartamente de vânzare au fost în scădere cu 6%, dar anunţurile active au crescut cu 20%.
Pe segmentul caselor, numărul de anunţuri noi a scăzut cu 8%, însă anunţurile active au fost cu 3% mai multe, raportat la perioada de referinţă. În schimb, numărul de anunţuri noi a fost marcat de o scădere semnificativă în cazul terenurilor (-22%).
Analiza realizată de către experţii platformei a avut la bază impactul pandemiei asupra sectorului imobiliar din ţările în care compania este prezentă, printre care se află şi România. Datele din România s-au concentrat pe trei zone distincte (preţ, ofertă şi cerere).
Fii primul care comentează