Image 1
Image 2

PETIȚIE SEMNATĂ

Profesorii cer ministerelor ca bursele sociale să fie gestionate de serviciile de asistență socială

Profesorii cer ministerelor ca bursele sociale să fie gestionate de serviciile de asistență socială
În text se mai arată că serviciile de asistență socială sunt mai bine echipate să gestioneze documentația administrativă, având competențele și resursele necesare pentru a face acest lucru eficient.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Peste 3.000 de profesori au semnat o petiție prin care solicită ministerelor Educației, Muncii și Familie ca bursele sociale să fie gestionate de serviciile de asistență socială.

 

„Noi, cadrele didactice din învățământul preuniversitar, solicităm transferarea atribuțiilor de întocmire și gestionare a dosarelor pentru bursele sociale ale elevilor, de la diriginți și învățători, către angajații serviciilor de asistență socială”, se arată în textul petiției.

 

Schimbarea ar îmbunătăți atât calitatea actului educațional, cât și eficiența administrării burselor

 

„Solicităm Ministerului Educației, Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și autorităților competente să inițieze modificările legislative necesare pentru a transfera responsabilitatea întocmirii dosarelor de burse către serviciile de asistență socială. Această schimbare va îmbunătăți atât calitatea actului educațional, cât și eficiența administrării burselor școlare”, potrivit sursei citate anterior.
În prezent, diriginții și învățătorii din școli au responsabilitatea de a întocmi dosarele pentru acest tip de burse școlare, ceea ce reprezintă o sarcină administrativă complexă și consumatoare de timp, conform semnatarilor. „Aceasta este o muncă suplimentară care, pe lângă activitățile didactice obișnuite, pune o presiune semnificativă asupra cadrelor didactice. În loc să se concentreze pe educarea și sprijinirea elevilor, profesorii sunt nevoiți să se ocupe de formalități birocratice care ar putea fi gestionate mai eficient de personalul specializat.”

 

Angajații de la asistență socială sunt deja familiarizați cu gestionarea cazurilor sociale

 

Cadrele didactice spun că angajații serviciilor de asistență socială au expertiza necesară pentru a administra aceste dosarele: „Propunem ca această responsabilitate să fie transferată către angajații serviciilor de asistență socială ( DAS), care au expertiza necesară pentru a administra aceste dosare într-un mod mai eficient și corect. Angajații acestor servicii sunt deja familiarizați cu gestionarea cazurilor sociale și pot asigura o evaluare mai obiectivă a situației fiecărui elev.”

 

În text se mai arată că serviciile de asistență socială sunt mai bine echipate să gestioneze documentația administrativă, având competențele și resursele necesare pentru a face acest lucru eficient.

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*