Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

ÎNVĂȚĂMÂNT ROMÂNESC

Profesorii din Timiș dau evaluări sumative pe care le asociem conceptului de teză

Profesorii din Timiș dau evaluări sumative pe care le asociem conceptului de teză
Șefa Inspectoratului școlar județean (ISJ) Timiș, Aura Danielescu, spune că profesorii dau evaluări sumative pe care le asociază conceptului de teză.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Edupedu.ro a întrebat-o pe Aura Danielescu dacă, în contextul rezultatelor slabe de la simulările examenelor naționale, la nivelul județului Timiș are în vedere reintroducerea obligatorie a tezelor. Amintim că obligativitatea de a susține tezele a fost eliminată în urmă cu doi ani, însă generațiile care acum dau Evaluarea Națională sau BAC-ul nu au dat teze de 4 ani, din cauza pandemiei, adică exact de când au schimbat nivelul de învățământ: gimnaziu sau liceu. Răspunsul integral al șefei ISJ Timiș, în articol.

 

 

“În ceea ce privește evaluarea sumativă, pe care o asociem conceptului de teză, cadrele didactice desfășoară activități de evaluare de acest tip, la finalul fiecărui modul”, spune șefa Inspectoratului școlar Timiș. Edupedu.ro a întrebat-o pe șefa ISJ Timiș dacă are în vedere reintroducerea obligatorie a tezelor în județ având în vedere rezultatele de la simulări. La cea de la BAC, aproape 60% dintre elevi au media sub pragul de promovare, în Timiș. Și la Evaluarea Națională, la matematică, un procent similar, 57%, au luat sub 5. Evaluarea Națională nu este condiție de intrare la liceu, elevii putând ajunge la liceu și fără acest examen, dar examenul stabilește o ierarhie pentru repartizarea computerizată a elevilor la liceu, pe baza opțiunilor acestora.

 

 

“Scopul primordial al evaluării nu ar trebui să fie numai notarea, ci acela de a avea un tablou concret și corect asupra randamentului elevului și al cadrului didactic, toate acestea vizând reglarea activității celor implicați, dezvoltarea motivației pentru învățare, stimularea dorinței de cunoaștere și a responsabilității, formarea unei imagini de sine, atâta vreme cât vorbim despre o pedagogie a competențelor și nu a conținuturilor”, mai spune Aura Danielescu.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Planurile de învățământ și organizarea anului școlar 2024- 2025 pentru elevii de la tehnologic

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns