
Emanuel Gyenes, de la Autonet Motorcycle Team, legenda cu 14 participări, se lansează într-o nouă provocare la clasa fără asistență tehnică, încercând să cucerească terenuri diverse în Arabia Saudită.
În perioada 5-19 ianuarie 2024, traseul de la AlUla la Riyadh și Yanbu va avea loc o bătălie epică desfășurată pe o distanță totală de 7.891 de kilometri, din care 4.727 de kilometri sunt dedicați probelor speciale. De la canioanele din nord până la “Empty Quarter” (deșertul Rub’al-Khali), o destinație rar explorată de oameni, competiția promite o experiență motorizată captivantă.
Cu introducerea etapei de 48 de ore în “Empty Quarter”, prima săptămână a raliului devine un test de anduranță și rezistență. Fără acces la internet sau telefonie mobilă, piloții vor traversa terenuri dificile, neștiind poziția în clasament și având incertitudinea provocată de ziua următoare.
După această provocare extremă, motocicliștii vor fi transportați pe cale aeriană în Riyadh pentru o zi de odihnă, programată pe 13 ianuarie. A doua săptămână a raliului va aduce un mix de terenuri variate, de la piatră și canioane până la nisip și capcane de navigație, cu mai puține dune comparativ cu prima săptămână.
Pentru Mani Gyenes și ceilalți concurenți, această competiție reprezintă nu doar o cursă pentru viteză, ci și un test al rezilienței și ingeniozității lor în fața unui teritoriu implacabil. Cu o strategie atentă și un spirit neînfricat, participanții se vor lupta nu numai pentru victorie, ci și pentru supraviețuire în una dintre cele mai dificile competiții de anduranță din lume.
Mani Gyenes #34 Autonet Motorcycle Team: „Din ce au spus organizatorii și am discutat la verificările tehnice și administrative de la Barcelona (cele înainte de îmbarcarea vehiculelor pentru transportul în Arabia Saudită), aceasta va fi cea mai grea ediție din ultimii cinci ani. Prima săptămână este una de foc, cu etapa maraton și cea de 48 de ore, și mă gândesc doar că voi avea foarte mult de lucru în ziua de odihnă. Concurez și anul acesta la Original by Motul, clasa fără asistență tehnică, iar din pricina distanței mari de la finișul probei speciale de pe 12 ianuarie și până la bivuacul din Riyadh, noi, motocicliștii, vom merge cu avionul, iar motocicletele vor fi transportate de către organizatori cu camionul. Asta înseamnă că nu vom putea lucra nimic în seara dinaintea zilei de odihnă, ci va trebui să facem totul pe 13 ianuarie. Aceasta va fi și prima mea cursă în care navighez după roadbook electronic, organizatorii permițând doar celor din categoria Elite (piloți de uzină în mare parte), să mai meargă cu roadbook pe hârtie. Sunt câteva zile înainte de start în care se pot face teste și le voi folosi pentru acomodare.”
Programul de la Dakar 2024:
• Prolog, 5 ianuarie: Alula – Alula (158 km total, 28 km proba specială)
• Etapa 1, 6 ianuarie: Alula – Al Henakiyah (541/414)
• Etapa 2, 7 ianuarie: Al Henakiyah – Al Duwadimi (655/463)
• Etapa 3, 8 ianuarie: Al Dunwadimi – Al Salamiya (733-438)
• Etapa 4, 9 ianuarie: Al Salamiya-Al-Hofuf (631/299)
• Etapa 5, 10 ianuarie: Al-Hofuf-Shubaytah (645/118)
• Etapa 6, 11-12 ianuarie (48 de ore): Shubaytah – Shubaytah (781-572)
Zi de odihnă – 13 ianuarie – Riyadh
• Etapa 7, 14 ianuarie: Riyadh – Al Duwadimi (873/483)
• Etapa 8, 15 ianuarie: Al Duwadimi – Hail (678/458)
• Etapa 9, 16 ianuarie: Hail – Al Ula (639/417)
• Etapa 10, 17 ianuarie: Al Ula – Al Ula (612/371)
• Etapa 11, 18 ianuarie: Al Ula – Yanbu (587/480)
• Etapa 12, 19 ianuarie: Yanbu – Yanbu (328/175)
CITEȘTE ȘI: Sătmărenii nu vor mai fi nevoiți să apeleze la alte spitale
Fii primul care comentează