Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

OPTIMIZARE

Reducerile masive de bugetari încep să fie implementate.

Reducerile masive de bugetari încep să fie implementate.
Guvernul va lua o decizie finală cu privire la măsurile de reducere a cheltuielilor după analiza finală a eficienței angajărilor de la AVR, care va fi finalizată la sfârșitul lunii martie.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

 

Autoritățile române au finalizat reevaluarea posturilor din sectorul public, iar o instituție importantă se pregătește să reducă semnificativ numărul angajaților. Ministerul Finanțelor a transmis că Autoritatea Vamală Română (AVR) trebuie să pună în aplicare măsuri pentru optimizarea cheltuielilor de personal.

 

 

Soluțiile Guvernului pentru reducerea cheltuielilor de personal

 

 

Pentru a respecta limitele bugetare stabilite, Guvernul a propus mai multe măsuri pentru reducerea cheltuielilor de personal la AVR. Aceste măsuri includ:

 

 

Reorganizarea și comasarea structurilor, pentru reducerea posturilor de conducere.

 

Suspendarea concursurilor pentru promovarea în grad și clasă.

 

Blocarea ocupării posturilor vacante prin transferuri sau detașări din alte instituții.

 

Reducerea cheltuielilor pentru mutare, delegare și transport.

 

Conform datelor oficiale, AVR a primit pentru acest an un buget de cheltuieli de personal de 485,5 milioane de lei, reprezentând o creștere de 1% față de anul 2024. În același timp, numărul angajaților a ajuns la 3.379, cu 11% mai mult decât media anului precedent.

 

 

Tanczos Barna solicită explicații pentru angajările din Vamă

 

 

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a afirmat că este necesară o analiză detaliată a tuturor posturilor de bugetari din AVR, pentru a evalua impactul acestora asupra eficienței instituției.

 

 

„În acest moment, procesul de angajare și completare a schemei de personal este pe cale de finalizare. Nu am dorit să perturbăm acest proces, având în vedere că a fost lansat și justificat de conducerea Vămii. Totuși, până la sfârșitul lunii martie, Vama trebuie să demonstreze că aceste angajări și investiții în echipamente au condus la o mai mare eficiență a activității, generând încasări suplimentare și contribuind semnificativ la reducerea evaziunii fiscale și a fenomenelor de nedeclarare sau subevaluare a bunurilor aduse în țară”, a declarat Tanczos Barna.

 

 

Reducerea numărului de bugetari și creșterea performanței instituției

 

 

Ministrul Finanțelor a subliniat că este esențial ca Vama să devină mult mai eficientă, cu scopul de a combate mai eficient evaziunea fiscală și de a optimiza cheltuielile de personal.

 

 

„Vama trebuie să devină mai eficientă, să genereze venituri și să contribuie mai mult la reducerea evaziunii fiscale. Este posibil să fie necesare și modificări de structură. Dacă va fi luată decizia de a desființa autoritatea vamală și de a o reintegra în ANAF, aceasta va fi o decizie politică cu un impact semnificativ. Dar nu cred că este benefic să facem schimbări radicale prea frecvent, creând și desființând instituții. Reorganizările și optimizările trebuie să fie realizate fără a perturba activitatea instituțiilor, mai ales în 2025”, a mai adăugat Tanczos Barna.

 

 

Guvernul va lua o decizie finală cu privire la măsurile de reducere a cheltuielilor după analiza finală a eficienței angajărilor de la AVR, care va fi finalizată la sfârșitul lunii martie.

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*