Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

PROVOCĂRI ȘI REALIZĂRI

Returo SGR – cât de bine funcționează programul garanție – returnare în România

Returo SGR – cât de bine funcționează programul garanție – returnare în România
SGR a dovedit că poate influența pozitiv comportamentul de reciclare al populației
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

La aproximativ șapte luni de la lansarea Sistemului Garanție-Returnare (SGR) în România, acest program a înregistrat atât realizări, cât și dificultăți considerabile. Zilnic, cetățenii români returnează milioane de ambalaje, însă întâmpină probleme precum cozile extinse și numărul redus de automate de returnare. Inițiativa vizează diminuarea deșeurilor și promovarea reciclării, dar realitatea prezintă provocări.

 

 

Evoluția și obstacolele întâmpinate de programul SGR De la debutul său pe 30 noiembrie, SGR a colectat 514 milioane de ambalaje în primele șase luni, atingând un vârf de 250 de milioane în luna mai și anticipând un miliard de ambalaje returnate până în iulie. În medie, românii returnează 10 milioane de ambalaje zilnic, însă succesul a generat cozile lungi la automatele de returnare, a căror număr este de doar 4.000 la nivel național.

 

 

Problemele legate de cozile la automate și soluții posibile Insuficiența automatelor a cauzat cozi lungi, mai ales în weekenduri. Românii tind să acumuleze mai multe ambalaje înainte de a le returna, ceea ce încetinește procesul și solicită intervenția angajaților pentru golirea cuvelor automate. Pentru a îmbunătăți situația, compania RetuRO, responsabilă de gestionarea SGR, planifică deschiderea de noi centre de numărare și sortare.

 

 

Extinderea participării și eficientizarea sistemului O strategie de viitor ar putea include implicarea unui număr mai mare de comercianți mici, din cei 80.000 obligați să participe la sistem, doar 30.000 fiind înrolați. Cooperarea sporită cu autoritățile locale ar putea de asemenea să amelioreze funcționarea sistemului.

 

 

Deși sistemul a contribuit la reducerea deșeurilor aruncate în locuri publice, provocările persistă. Este improbabil ca numărul automatelor să crească substanțial în viitorul apropiat, iar cozile vor continua să fie o dificultate. RetuRO și autoritățile trebuie să exploreze soluții inovatoare pentru a crește eficiența sistemului și pentru a motiva mai mulți comercianți să adere la acesta.

 

 

SGR a dovedit că poate influența pozitiv comportamentul de reciclare al populației, însă sunt necesare îmbunătățiri continue și o implicare mai activă a comunităților pentru a asigura succesul pe termen lung al acestui program esențial.

 

CITEȘTE ȘI: Producătorii de băuturi pot semna contractele cu RetuRO SGR, începând de miercuri, 21 iunie

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns