Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

MEDIUL ONLINE

România demonstrează o prezență puternică pe internet

România demonstrează o prezență puternică pe internet
Platformele de social media sunt în creștere rapidă în România, cu Facebook, Instagram și TikTok având un impact semnificativ.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Se estimează că piața de publicitate online din țară va ajunge la aproape 500 de milioane de euro în acest an. În contrast, Google înregistrează pierderi semnificative.

 

Google, Facebook, Instagram şi mai nou TikTok atrag cele mai multe venituri de pe această piaţă. Circa 80% din bugete vin de la marile companii. CEO-ul agenţiei de marketing digital DWF, Mihai Vînătoru spune că e posibil ca piața să se ducă spre jumătate de miliard de euro. Și vorbim aici doar de publicitate plătită, nu de optimizare pentru motoarele de căutare.

 

Google Bucharest SRL a raportat pierderi de aproximativ 2 milioane de euro în 2022, deși generează venituri anuale între 200 și 300 de milioane de euro din companiile care își promovează produsele către publicul din România. Aceste date financiare au fost declarate de Google Bucharest SRL. În același timp, compania-mamă a Google, Alphabet, a raportat o marjă a profitului net de 24% pentru anul 2023 la nivel global. Acest lucru ridică întrebări cu privire la modul în care este posibil ca o companie să înregistreze pierderi și să aibă o cifră de afaceri mult mai mică decât se aștepta, în ciuda veniturilor masive.
 

Această situație evidențiază nevoia de claritate și transparență în ceea ce privește practicile financiare ale marilor companii, mai ales în contextul unei piețe în continuă expansiune și a unei dependențe tot mai mari de publicitatea online.

 

CITEȘTE ȘI:

 

Google alocă bani pentru educarea europenilor în folosirea inteligenţei artificiale

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*