
De vineri, 14 februarie 2025, s-a reluat circulația pe linia de cale ferată dintre cele două gări din Satu Mare. În cursul dimineții, muncitorii care au lucrat timp de trei luni la reînnoirea căii ferate au precizat că în acest moment se așteaptă un utilaj special pentru nivelarea și tasarea pietrișului și a întregului angrenaj de cale ferată.
Activitatea a fost încheiată într-un mod discret, fără multă vâlvă, tăieri de panglică deși se anunțase la un moment dat participarea șefului Regionalei CFR Cluj.
Până la efectuarea unor lucrări mecanizate se va circula cu viteză redusă.
Ingineri din domeniul căilor ferate au precizat că odată finalizate aceste lucrări, până la ”așezarea” noii rețele de cale ferată, circulația pe tronsonul reabilitat se va desfășura cu viteză redusă, respectiv între Gara Sud și Gara de Nord din Satu Mare.
Vor fi efectuate lucrări mecanizate de profilare, buraj, ripare a liniei CF reabilitate iar în final se vor amenaja trecerile la nivel cu dale noi, racord drum cu CF, se vor monta parapeţi de protecţie, indicatoare rutiere CF după caz.
Utilajul pentru lucrările de burare și profilare a căii ferate va ajunge la Satu Mare cel mai probabil în cursul zilei de miercuri, 19 februarie. Din informațiile de până acum utilajul se află la o altă lucrare ce se derulează între Cluj și Dej, din cadrul aceluiași proiect. Și la Satu Mare vor fi executate pe lângă operațiunile de burare și lucrări de ridicare la nivel, ripare a căii ferate urmate de profilare. Până atunci pe tronsonul de cale ferată de 2 kilometri se circulă cu o viteză de circa 10 km/oră.
”Utilajul trebuie să sosească zilele acestea, cel mai probabil miercuri, 19 februarie. Este vorba de o mașină de burat Plasser a firmei care a preluat lucrările din acest proiect. Din păcate nici vremea nu este prea prielnică pentru astfel de intervenții fiind destul de frig în această perioadă. Vor fi efectuate mai multe rânduri de burări.
Echipajele de muncitori sunt în continuare în zona de lucru și curăță tot ce a rămas după intervenție. Pe linia de cale ferată se circulă în fiecare zi însă deocamdată până la efectuarea lucrărilor amintite se merge cu viteză redusă de circa 10 kilometri la oră. După finalizarea tuturor lucrărilor de burare și profilare, la nivelul trecerilor de cale ferată pentru mașini, cum este și la pasajul de pe strada Rosetti vor fi montate dale de cauciuc”, a precizat unul dintre inginerii CFR.
Modernizarea liniei de cale ferată din Satu Mare face parte dintr-un proiect amplu, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), care are ca obiectiv eliminarea restricțiilor de viteză și creșterea eficienței transportului feroviar. Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Căi Ferate “CFR” S.A., iar valoarea totală a investiției se ridică la 960.161.521,66 lei, din care peste 806 milioane de lei provin din fonduri europene.
Proiectul face parte din inițiativa “Quick Wins” și se concentrează pe restabilirea parametrilor tehnici ai infrastructurii feroviare din zona SRCF Cluj.
Fii primul care comentează