Image 1
Image 2

CONCLUZIILE UNUI STUDIU

Şapte din zece români au în vedere strategii pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi

Şapte din zece români au în vedere  strategii pentru a reduce cantitatea de  mâncare aruncată la gunoi
Şapte din zece români au în vedere strategii pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi, femeile fiind mai deschise decât bărbaţii să ia măsuri în acest sens, ....
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

….. conform unui studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România.

Principalele categorii de produse aruncate la gunoi sunt mâncarea gătită (48%), legumele (37%), pâinea sau alte produse de panificaţie (35%) şi fructele (34%). În rândul celor cu vârste între 25 şi 34 de ani, risipa mâncărurilor gătite este menţionată într-o proporţie mai mare (65%), în timp ce bărbaţii au tendinţa să arunce mai multe legume decât femeile (42% bărbaţi vs. 33% femei), se menţionează într-un comunicat al companiei de cercetare de piaţă.
Cei mai mulţi dintre români indică drept motiv al risipei achiziţionarea excesivă de produse şi expirarea termenului de valabilitate înainte de a fi consumate (47%), precum şi gătitul în exces (38%).

Persoanele peste 55 de ani, mai predispuse să depoziteze şi să congeleze corect alimentele
Tinerii între 25 şi 34 de ani sunt mai înclinaţi să cumpere în exces (56%) şi să gătească mai mult decât pot consuma (49%), aceste comportamente reflectând o tendinţă semnificativ mai mare către consumerism în stilul de viaţă al tinerilor.
În comportamentul românilor poate fi observată şi conştientizarea crescută a importanţei gestionării eficiente a alimentelor, principalele măsuri luate în considerare de aceştia pentru a reduce risipa alimentară fiind depozitarea şi congelarea corectă a alimentelor pentru a le prelungi perioada în care pot fi consumate (73%), evaluarea corectă a porţiilor de mâncare necesare pentru a găti doar cât este nevoie (71%), pregătirea unei liste de cumpărături care să fie respectată (71%) şi achiziţia de produse alimentare pentru perioade scurte de timp (65%).

 

Femeile sunt mai deschise decât bărbaţii să adopte măsuri pentru reducerea risipei alimentare, având în vedere că acestea sunt cele care au o implicare mai mare în gestionarea alimentelor şi a gospodăriei.
Dacă se analizează segmentele de vârstă, se poate observa că persoanele mature peste 55 de ani sunt mai predispuse să depoziteze şi să congeleze corect alimentele pentru a le prelungi perioada de consum (84%).
“Rezultatele studiului evidenţiază o conştientizare tot mai mare în rândul românilor cu privire la nevoia de a reduce risipa alimentară, motivaţiile putând fi influenţate atât de considerente financiare, cât şi de aspecte ce ţin de responsabilitatea faţă de protejarea mediului înconjurător.
Observăm că majoritatea românilor sunt deschişi să adopte strategii pentru a reduce cantitatea de mâncare aruncată la gunoi şi să îşi adapteze comportamentele în acest sens”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

 

CITEȘTE ȘI:

 

SONDAJ: Sunt suficiente coşurile de gunoi de pe străzile din Satu Mare?

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*