Zilele trecute s-au incheiat evaluarile-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a pe un esantion de elevi stabilit la nivel national. Din judetul Satu Mare au participat la evaluari scolile din Livada si Doba, coordonate de inspectoarea Loredana Havrincea (clasele a II-a), Scoala Gimnaziala Dr. Vasile Lucaciu Satu Mare si Scoala Primara Draguseni (clasele a IV-a), coordonate de inspectoarea Eva Sabou, Grup Scolar Teologic Romano-Catolic Satu Mare si Scoala Gimnaziala Porumbesti (clasele a VI-a), coordonate de inspectoarea Gyongyi Gal, alaturi de alte peste 130 de scoli din toata tara.
Testele si baremele de corectare au fost elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE).
Pe aceasta tema am stat de vorba cu inspectoarea Gyongyi Gal, care ne-a spus ca este vorba de o evaluare in echipa transdisciplinara, cu accent pe calitatea invatarii. Din evaluare rezulta modul in care aplica elevii cunostintele dobandite din diferite arii curriculare.
Astfel, la clasa a II-a, evaluarile contin doua sectiuni: prima vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor, in vreme ce a doua sectiune abordeaza competente de matematica. Pe baza rezultatelor obtinute la evaluarea de la finalul clasei a II-a se vor elabora planuri individualizate de invatare care vor fi consemnate in portofoliul educational al elevului.
Evaluarea de la finalul clasei a IV-a s-a dat la limba romana si matematica. Elevii nu au primit note. Rezultatele vor fi utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea unor planuri individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele sunt structurate pe doua sectiuni transdisciplinare: limba si comunicare (limba romana si limbi straine), respectiv matematica si stiinte (fizica si biologie). Potrivit interlocutoarei, rezultatele testarii vor constitui un feed-back pentru profesorul de la clasa, care urmeaza sa elaboreze planuri de invatare individuale.
Inspectorul general Gigel Buth ne-a spus ca pleaca la Bucuresti pentru a duce rezultatele la Ministerul Educatiei.
Fii primul care comentează