Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Scădere cu 25% a înmatriculărilor de autoturisme în România, după primele trei luni

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Înmatriculările de autoturisme în România au scăzut cu 25,8% în primele trei luni din acest an comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform unui comunicat de presă al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

“După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, am consemnat creşteri importante ale înmatriculărilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în lunile ianuarie (-46,6%) şi februarie (-18,8%), acestea fiind, într-o oarecare măsură, compensate de creşterea de 19,4% din luna martie. Pe plan european, însă, după o creştere importantă în luna martie (+87,3%), primul trimestru se încheie cu o creştere generală de 3,2%”, se spune în comunicat.

Autoturismele (care reprezintă cca. 79% din total) au înregistrat, în luna martie 2021, un volum de 7.752 unităţi, cu 18,7% mai mare decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 3 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 25,8% comparativ cu perioada similară a anului anterior.

După primele 3 luni ale anului 2021, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creştere fiind A (+115,8%), F (+153,5) ;i “Sport” (+19,0%), celelalte fiind în scădere. În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 45,3% (în creştere cu 5,8 pp faţă de 2020), urmat de C, cu 26,6% (în scădere cu 7,2 pp) şi B, cu 17,9% (în scădere cu 1,5 pp).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 3 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-3,8 pp) faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 61,3%. În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare diesel, şi acestea înregistrează o scădere de 3 pp, deţinând,

însă, o cotă de doar 26,5% din total.

Autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun ;i de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 3 luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,2%, care este de 2,2 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o contracţie importantă a achiziţiilor de autoturisme, cele “verzi” au performat, şi în 2021 acestea rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 65,0% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Şi mai important este faptul că ele deţin, în luna martie, o cotă de piaţă de 10,7%, iar după după 3 luni din 2021, 12,2% faţă de doar 5,5%, cât era în perioada similară din 2020″.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns