Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

SE ÎNTÂMPLĂ LA NIVEL GLOBAL

Scăderile de prețuri la alimente la nivel global și impactul asupra marilor retaileri din România

Scăderi ale prețurilor la zahăr și uleiuri vegetale
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

Scăderea prețurilor pe care ar fi trebuit să o observi la Kaufland, Lidl sau Mega Image. Se întâmplă deja de trei luni la nivel global

 

Într-o perioadă de fluctuații semnificative ale prețurilor alimentelor, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) a raportat o creștere globală a prețurilor produselor alimentare pentru a treia lună consecutivă în mai 2024. Totuși, acest trend ascendent nu este reflectat în prețurile practicate de marii retaileri din România, precum Kaufland, Lidl sau Mega Image, creând confuzie printre consumatori.

 

 

 

Potrivit raportului FAO, indicele global al prețurilor produselor alimentare a atins în mai 2024 o medie de 120,4 puncte, în creștere cu 0,9% față de aprilie. Deși indicele a crescut pentru a treia lună consecutiv, valoarea sa este cu 3,4% mai mică decât în aceeași perioadă a anului precedent și cu 24,9% sub vârful atins în martie 2022.

 

Această creștere este atribuită în mare parte unui avans de 6,3% al prețurilor la cereale. FAO a subliniat că majorarea este alimentată de îngrijorările legate de condițiile nefavorabile pentru culturile de grâu, care ar putea duce la recoltări mai mici în zone mari producătoare, inclusiv America de Nord, Europa și regiunea Mării Negre.

 

 

 

În contrast, prețurile la zahăr au scăzut cu 7,5% în mai comparativ cu aprilie, datorită unui început promițător al sezonului de recoltare din Brazilia și presiunilor de pe piețele internaționale cauzate de scăderea cotațiilor internaționale la țiței brut, care a redus cererea de trestie de zahăr pentru producția de etanol.

 

De asemenea, prețurile mondiale ale uleiurilor vegetale au scăzut cu 2,4%, ca urmare a diminuării cotațiilor la uleiul de palmier după o creștere sezonieră a producției și o cerere mondială slabă.

 

 

 

Deși la nivel global se observă aceste fluctuații ale prețurilor, în România consumatorii nu au văzut întotdeauna aceste schimbări reflectate în prețurile din magazinele marilor retaileri precum Kaufland, Lidl sau Mega Image. Acest fenomen poate fi explicat prin diferențele în lanțurile de aprovizionare, contractele pe termen lung și strategiile de preț ale retailerilor.

 

Retailerii mari pot avea politici de preț stabilite pe perioade mai lungi de timp, care nu se ajustează instantaneu la modificările de pe piețele internaționale. De asemenea, costurile de transport, taxele și alte cheltuieli operaționale locale pot influența prețurile finale la raft.

 

 

 

FAO a publicat și primele estimări pentru producția mondială de cereale în sezonul 2024/25. Conform acestor estimări, producția mondială de cereale ar trebui să se ridice la 2,846 miliarde de tone, similar cu cea din sezonul 2023/24. Aceasta sugerează o stabilizare a producției, care ar putea duce la o stabilizare a prețurilor în viitorul apropiat.

 

 

Deși prețurile globale ale alimentelor au continuat să crească pentru a treia lună consecutiv în mai 2024, consumatorii din România nu au observat neapărat aceste schimbări în prețurile de la raft. Fluctuațiile prețurilor internaționale la alimente sunt influențate de o multitudine de factori, iar impactul acestora asupra pieței locale poate varia semnificativ.

 

CITEȘTE ȘI: Evoluția prețurilor la apartamente în marile orașe

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns