Image 1
Image 2

DIGITALIZARE

Schimbare majoră pentru angajatori: Revisal va fi înlocuit cu ReGES-ONLINE

Schimbare majoră pentru angajatori: Revisal va fi înlocuit cu ReGES-ONLINE
Guvernul României înlocuiește sistemul Revisal cu platforma digitală ReGES-ONLINE, oferind angajatorilor un termen de 6 luni pentru transferul datelor și permițând angajaților acces online la istoricul lor profesional.
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Guvernul României a decis începerea tranziţiei către o nouă platformă digitală pentru gestionarea datelor salariaţilor, ReGES-ONLINE, care va înlocui actualul sistem Revisal. Conform noilor reglementări, angajatorii vor avea la dispoziţie o perioadă de tranziţie de 6 luni pentru a transfera informaţiile contractuale în noul sistem.

 

 

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat lansarea platformei ReGES-ONLINE în cadrul şedinţei de Guvern de joi, subliniind necesitatea modernizării sistemului de evidenţă a salariaţilor.

 

 

“Introducem o nouă platformă, Reges Online, pentru evidenţa complet digitală a salariaţilor. Vechiul Revisal era depăşit ca volum, complexitate a datelor şi tehnologie. Acum avem o platformă rapidă şi modernă, finanţată prin PNRR. Este simplu de folosit atât de Inspecţia Muncii, cât şi de angajatori şi salariaţi. Vor fi 6 luni de tranziţie la noul sistem fiindcă avem 6,7 milioane de contracte individuale de muncă şi 750.000 de angajatori”, a declarat premierul.

 

 

Noua platformă va permite gestionarea complet digitalizată a contractelor de muncă, oferind angajatorilor acces direct la baza de date a Inspecţiei Muncii, iar salariaţilor posibilitatea de a-şi verifica istoricul profesional.

 

 

Potrivit Mădălinei Andone, inspector de muncă, ReGES-ONLINE va aduce multiple avantaje atât pentru angajatori, cât şi pentru angajaţi. Angajatorii vor putea accesa istoricul contractual într-un mod simplificat, iar salariaţii vor avea posibilitatea de a verifica şi descărca informaţii despre vechimea în muncă.

 

 

“Pentru angajatori, nu va mai exista sistemul actual, aceştia vor lucra în baza de date a Inspecţiei Muncii, unde vor putea vizualiza tot istoricul pe care îl au. Salariaţii vor putea accesa istoricul lor începând din 2006 şi vor putea face dovada vechimii în muncă cu un extras din registru”, a explicat Andone în cadrul conferinţei “Perspective comune: dialog social pentru parteneriate durabile”.

 

 

Noul sistem informatic este realizat de companiile Vodafone şi Maguay Computers, în urma unui contract de 52,9 milioane de lei (fără TVA). Vodafone România este principalul contractant, în timp ce Maguay Computers a subcontractat aproximativ 34,4% din valoarea proiectului, adică 18,2 milioane de lei.

 

 

Acest proiect este finanţat din fondurile Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), în cadrul componentei de digitalizare a domeniului muncii şi protecţiei sociale.

 

 

Odată cu implementarea ReGES-ONLINE, angajaţii şi foştii angajaţi vor putea accesa online propriul istoric de muncă şi verifica dacă angajatorii le-au plătit contribuţiile sociale. Accesul la aceste date va putea fi obţinut prin nume de utilizator şi parolă, fie direct la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă, fie online, cu ajutorul unei semnături electronice calificate.

 

 

Totodată, noul sistem prevede posibilitatea ca angajaţii să semnaleze eventualele erori în datele introduse de angajatori, consolidând transparenţa şi corectitudinea în domeniul muncii.

 

 

Actul normativ ce reglementează implementarea ReGES-ONLINE introduce, de asemenea, noi elemente de evidenţă pentru contractele de muncă, precum nivelul şi specializarea studiilor absolvite.

De asemenea, se stabilesc condiţiile în care vechimea în muncă poate fi dovedită printr-un extras certificat de angajator şi semnat, pe baza documentelor justificative.

 

 

Prin implementarea ReGES-ONLINE, Guvernul face un pas semnificativ spre digitalizarea domeniului muncii şi simplificarea proceselor administrative pentru angajatori şi angajaţi. Cu o tranziţie planificată pe o perioadă de 6 luni, noul sistem promite să ofere o soluţie modernă, eficientă şi uşor accesibilă pentru toţi actorii implicaţi în piaţa muncii.

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*