Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Sistemul cardurilor de sănătate îşi intră încet în parametri normali

Sistemul cardurilor de sănătate îşi intră încet în parametri normali
Sistemul cardurilor de sănătate îşi intră încet în parametri normali
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Sistemul cardurilor de sănătate îşi intră încet în parametri normali
Sistemul cardurilor de sănătate îşi intră încet în parametri normali

Dacă luni a fost agitaţie mare în jurul implementării cardului naţional de sănătate, ieri, lucrurile au început să meargă puţin mai bine. Semnale de uşoară redresare a sistemului au venit din partea mai multor furnizori de servicii medicale: medici de familie, spitale, farmacii.

Spitalele şi-au însuşit întru totul dispoziţiile date de Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate astfel încât nu au refuzat niciun pacient la internare. Şi la cabinetele medicilor de familie, toţi pacienţii au fost rezolvaţi, la fel şi de către farmacii, în eliberarea medicamentelor.

Chiar din prima zi a săptămânii când programul informatic destinat cardului funcţiona destul de greoi, iar unii pacienţi nu aveau habar că trebuie să aibă asupra lor acest document,  spitalele au încercat soluţionarea fiecărui bolnav.

De pildă la Spitalul Municipal Carei, toţi cei 36 de pacienţi care s-au prezentat pentru internare până la orele prânzului aveau asupra lor cardul naţional de sănătate, însă 26 dintre ei nu aveau activat documentul, iar restul  de 10 bolnavi îl aveau deja iniţializat. Managerul unităţii sanitare, dr. Elisabeta Raţ a precizat că în prima parte a zilei de luni într-adevăr reţeaua era aglomerată, fiind necesare chiar şi 30 de minute pentru verificarea cardului, însă atunci când nu este atât de solicitată reţeaua informatică, activarea  documentului se face într-un minut, fără probleme. “Toată lumea primeşte asistenţă medicală cu şi fără card. Pentru serviciile din ambulatoriul de specialitate se ţine o evidenţă paralelă, în registru scris, dar şi pe calculator astfel încât să avem toate datele pacientului şi recomandările, tratamentul care i-a fost făcut”, a spus dr. Elisabeta Raţ.

O situaţie asemănătoare a fost şi la Spitalul Judeţean de Urgenţă Satu Mare. Purtătorul de cuvânt al unităţii sanitare, Constantin Demian a explicat că timpul de răspuns a fost destul de lung, uneori sistemul informatic s-a mai şi blocat, însă ieri, deja funcţiona puţin mai bine. A fost sesizat însă faptul că unii nici nu ştiu ce trebuie să facă cu cardul.

Puteti citi continuarea in editia tiparita disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament pdf)

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns