Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

DIGITALIZARE

Sistemul de urgență 112 se modernizează

Sistemul de urgență 112 se modernizează
Proiectul face parte dintr-un program mai larg de digitalizare a administrației publice, în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 

 

 

 

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va actualiza sistemul de urgență 112 printr-un proiect important de digitalizare, semnat joi la Palatul Victoria. În cadrul acestuia, STS va introduce un nou serviciu de mesaj de urgență, 113.

 

 

Digitalizarea serviciilor de urgență

 

 

Proiectul face parte dintr-un program mai larg de digitalizare a administrației publice, în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro, care va implementa tehnologii avansate pentru gestionarea situațiilor de urgență.

 

 

„STS participă la trei proiecte semnate astăzi, unul în calitate de lider și două ca parteneri. Ne concentrăm pe cele mai noi tehnologii, iar unul dintre proiectele semnate astăzi vizează îmbunătățirea calității Serviciului 112. Acesta este o infrastructură critică, administrată atât din punct de vedere tehnic, cât și al securității cibernetice de către STS. Vom implementa servicii multimedia, precum apeluri video și mesaje text în timp real, dar și soluții informatice pentru sprijinul echipajelor de intervenție și pentru îmbunătățirea accesibilității serviciilor pentru persoanele cu dizabilități,” a declarat general ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul STS.

 

 

Noua opțiune 113

 

 

Prin serviciul 113, românii vor putea solicita ajutorul agențiilor de intervenție, precum Ambulanța, SMURD, Poliția, Pompierii, Jandarmeria și Salvamont. Cetățenii se pot înregistra online pe platformahttps://sts.ro/ro/inregistrare-online/.

 

 

Alte proiecte semnate

 

 

În cadrul aceleași ceremonii, au fost semnate și alte trei proiecte de digitalizare: Platforma Națională de Interoperabilitate, un sistem de servicii digitale pentru românii din diaspora și Platforma REGAS 2, care monitorizează ajutoarele de stat.

 

 

Declarațiile premierului Marcel Ciolacu

 

 

„Prin semnarea acestor contracte de digitalizare, în valoare de aproape 100 de milioane de euro din fonduri europene, demonstrăm angajamentul nostru de a utiliza fiecare cent din banii europeni și de a accelera modernizarea serviciilor publice prin digitalizare. Beneficiarii finali ai acestui proiect vor fi, în primul rând, cetățenii din țară și din diaspora, dar și mediul de afaceri”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.

 

 

Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*