
Un sfert dintre angajatii din sectorul public cred că au competenţe digitale avansate pentru că ştiu să navigheze pe Internet, arată datele unui studiu realizat pe un eşantion de aproape 5.200 de persoane din sistemul de stat, realizat de către Centrul de Formare APSAP, furnizor de cursuri acreditate.
Astfel, 28% dintre persoanele incluse în sondaj (1.477) consideră că deţin un nivel de competenţe digitale la nivel avansat. Aproape 90% dintre aceştia (1.285) înţeleg prin competenţe digitale avansate activităţile de navigare şi căutare eficientă pe Internet. Doar 10% (140) afirmă că deţin cunoştinţe de programare şi dezvoltare de programe/ aplicaţii (HTML), care i-ar clasa într-adevăr la un nivel avansat.
În plus, 40% dintre angajatii la stat chestionati spun că au competente digitale intermediare şi 30% de bază. Un procent de 0,4% dintre angajati apreciază că sunt experti digitali.
Această autoevaluare face ca majoritatea angajatilor de la stat să nu îşi dezvolte abilităţile constant, participând în număr mic la cursuri de perfecţionare. Mai mult, cei care participă la cursuri plătesc pentru acestea din propriul buzunar în 50% din cazuri, ceea ce este descurajant pe termen lung, mai ales că legea obligă instituţiile publice să investească constant în perfecţionarea angajaţilor, potrivit raportului.
În ultimii doi ani, din totalul celor 5.162 de respondenţi, cei mai interesaţi de cursuri nu au fost cei din Administraţia Publică Centrală, ci cei din Administraţia Publică Locală.
Concret, din 5.162 de respondenţi, 2.244 fac parte din Administraţia Publică Locală (consilii locale, primării şi consilii judeţene) şi doar 1.676 din Administraţia Publică Centrală (Guvern, ministere, alte organe centrale de specialitate subordonate Guvernului sau ministerelor, autorităţile administrative autonome).
În ceea ce priveşte Administraţia Publică Locală, peste 53% dintre cei chestionaţi au declarat că angajatorul suportă costurile participării la programele de perfecţionare, în timp ce, în Administraţia Publică Centrală, doar 33% dintre respondenţi au putut să afirme acelaşi lucru.
Venitul lunar al personalului din Administraţia Publică Locală este mai mic decât cel al personalului din Administraţia Publică Centrală. Mai mult de 63% dintre angajaţii din organismele centrale declară că au un venit cuprins între 5.000 şi 10.000 de lei/lună, pe când 57% dintre angajaţii din cadrul administraţiilor locale spun că venitul lor este sub pragul de 5.000 de lei lunar, potrivit datelor Centrului de Formare APSAP.
Totodată, cei mai mulţi angajaţi la stat (90%) susţin că un venit lunar motivant este de cel puţin 1.000 euro. Peste un sfert dintre ei consideră că ar trebui să câştige lunar 1.000-1.500 euro, iar aproape 40% spun că venitul lunar ar trebui să fie în intervalul 1.500-2.000 euro.
CITEȘTE ȘI:
Universitățile din România susțin formarea transdisciplinară a competențelor
Fii primul care comentează