Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

200 de operatori economici au participat la instruirile de la Finante

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Doar trei societati sunt angreate pentru elibererea certificatelor digitale

Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) Maramures a organizat in cursul acestei luni mai multe intalniri cu contribuabilii. Dezbaterile au avut ca tema principala completarea si depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, cunoscutul deja formular 112.

Aproape 200 de operatori economici din judet au participat la cele patru instruiri saptamanale de la Finante. La dezbateri au fost prezenti si reprezentanti ai Casei Judetene de Pensii, Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, Inspectoratului Teritorial de Munca. Printre problemele ridicate de contribuabili se numara modul de intocmire a Declaratiei 112, aspecte legate de depunerea concediul de boala, mai exact unde se depun acestea. Raspunsul a venit imediat in sensul ca in acest caz nu se modifica nimic, aceste certificate se depun in continuare la Casa Judeteana de Pensii, pentru ca banii aferenti se recupereaza tot din fondurile de asigurari sociale de stat. S-au pus in discutie si alte probleme fiscale, cum ar fi cele legate de Declaratia 101, care urmeaza a fi depusa pana pe 25 februarie.

Peste 1.000 de firme si-au cumparat certificat digital

De precizat ca noul formular trebuie depus nu numai de firme, ci si de institutii, inclusiv de primarii. Trebuie spus insa ca deocamdata nu exista programul final, ci doar o varianta de test a declaratiei.

Ioan Popa, director executiv adjunct al DGFP Maramures, a subliniat ca certificatele digitale, necesare pentru a putea depune declaratia unica online, se pot procura de la trei firme agreate a caror adresa se afla pe site-ul ANAF. Insa se doreste ca numarul acestora sa creasca. “Pana acum peste 1.000 de firme maramuresene si-au cumparat certificat digital din cele aproximativ 9.000 care depun bilantul contabil”, a spus Popa. Trebuie de stiut ca daca inca se mai accepta depunerea delaratiei in format clasic, pe suport de hartie, de la 1 iulie toti contribuabilii vor fi obligati sa expedieze online aceste documente. Adjunctul de la Finante a mai subliniat ca la intalnirile organizate de DGFP Maramures au fost distribuite mai multe  materiale informative referitoare la depunerea declaratiei unice.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns