Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

2014: liberalizarea completă a pieţei de energie electrică pentru companii

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În cazul clienţilor business care decid să opteze pentru o altă ofertă de electricitate decât cea a furnizorului actual, noua lege a energiei şi gazelor naturale nr. 123/2012 permite realizarea acestui lucru într-un termen de maximum 3 săptămâni de la iniţierea schimbării furnizorului.

În cazul clienţilor business care decid să opteze pentru o altă ofertă de electricitate decât cea a furnizorului actual, noua lege a energiei şi gazelor naturale nr. 123/2012 permite realizarea acestui lucru într-un termen de maximum 3 săptămâni de la iniţierea schimbării furnizorului.

 

Piaţa de energie electrică din România este total deschisă încă de la 1 iulie 2007, iar până la 1 ianuarie 2014, conform legii nr. 123/2012, toate ofertele pe care le vor primi clienţii business vor proveni din piata concurenţială. În final, liberalizarea completă a pieţei va duce la preţuri competitive şi servicii tot mai performante, oferite de furnizori clienţilor lor de pe piaţa liberă.

 

Clienţii câştigă într-o piaţă liberalizată

 

Procesul de liberalizare este unul mult mai complex decât pare la prima vedere. Pe de o parte, vorbim de un demers aflat sub imperativul reglementărilor europene. Pe de altă parte, în centrul său se află însuşi clientul. Pentru acest lucru, este necesar ca piaţa să fie caracterizată de doi factori principali: transparenţa şi competiţia.

 

Concurenţa creşte, totodată, prin intrarea în piaţa liberă şi a altor jucători în afara celor tradiţionali, unii veniti din alte zone ale energiei: de exemplu, companii furnizoare de gaze naturale, care oferă în prezent şi electricitate, în pachete cumulate cu alte opţiuni de servicii.

 

Cum poate fi schimbat furnizorul de electricitate

 

Schimbarea furnizorului de energie electrică se realizează uşor pentru clienţi, fără plata unei taxe suplimentare. Practic, are loc o procedură simplă, care nu influenţează calitatea şi continuitatea alimentării cu energie electrică şi care se realizează după următorii paşi:

 

1. Alegeţi cea mai bună ofertă pentru dumneavoastră şi semnaţi un contract de furnizare de energie electrică;

 

2. Trimiteţi actualului furnizor o notificare cu cel putin 21 de zile înainte de încetarea contractului;

 

3. După transmiterea notificării de denunţare unilaterală a contractului către vechiul furnizor, veţi primi ultima factură de regularizare de la acesta, pe care va trebui sa o achitaţi în termenul scadent. Schimbarea furnizorului va fi posibilă numai după plata  facturilor de consum scadente la data emiterii notificării de denunţare. În final, prin deschiderea completă a pieţei, companiile consumatoare de electricitate au posibilitatea de a alege cele mai potrivite opţiuni pentru nevoile lor de producţie, iluminat sau climatizare.

 

Articol furnizat de GDF SUEZ Energy România

 

GDF SUEZ Energy România, cu un portofoliu de peste 1,4 milioane de clienţi, ocupă poziţii de lider al pieţei de distribuţie şi furnizare a gazelor naturale, precum şi în domeniul serviciilor asociate energiei. În 2009, GDF SUEZ Energy România a intrat pe piaţa furnizării de energie electrică pentru clienţii business.

 

Oferta de electricitate GDF SUEZ Energy România constă într-un preţ transparent pe toată durata contractului, asigură termene flexibile de plată şi stabilite prin negociere cu clienţii, consiliere şi asistenţă în gestionarea contractului cu distribuitorul de electricitate.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns