Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Companiile prind gustul responsabilităţii sociale

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Tot mai multe firme din România încep să aloce sume importante de bani pentru investiţii care vizează protejarea mediului, scrie adevarul.ro.

În ultimii ani, responsabilitatea socială a început să prindă contur şi în România, dar companiile merg pe un drum nebătătorit când vine vorba de CSR (Corporate  Social Responsibility).

 

„În prezent, cele mai multe acţiuni CSR din România se focusează prea puţin pe adevăratele probleme ale societăţii”, este de părere Dragoş Dehelean, coordonatorul evenimentului „CSR Lessons”, eveniment care a avut loc în perioada 21-22 mai, la hotelul Pullman din Capitală.

„Haideţi să fim sinceri! Acţiunile de CSR la noi, până acum, s-au rezumat la simple donaţii sau acte caritabile, care sunt necesare, care ajută o anumită categorie defavorizată, copii, bătrâni etc., dar nu suntem pregătiţi pentru adevărata transparenţă, companiile nu sunt pregătite să răspundă întrebărilor presante şi urgente ale publicului”, a afirmat Dragoş Dehelean.

Organizatorul „CSR Lessons” a subliniat faptul că era nevoie de un astfel de eveniment, în care să vedem exemple din alte ţări europene. Să vedem cum se comportă acolo companiile în contextul unei societăţi civile mult mai active, care urmăreşte cu mult mai multă atenţie activitatea companiilor.

„De exemplu, societatea civilă din Marea Britanie sau din Franţa vrea să ştie de unde provine ciocolata pe care o mănâncă. Dacă provine din ţări în curs de dezvoltare, în care se foloseşte munca sclavilor, e o problemă pentru francezi sau pentru nemţi”, a mai spus Dehelean.

Acţiunile CSR, pentru profitabilitate

În ultimul timp, marile companii din România au început să se implice din ce în ce mai mult în acţiuni CSR,nu pentru că aşa este bine pentru mediu, ci pentru că le ajută în profitabilitatea pe termen lung.

În România există puţine exemple în ceea ce priveşte acţiunile CSR în rândul companiilor. Spre exemplu, oficialul Coca-Cola HBC România a spus că firma pe care o reprezintă a investit în economisirea celei mai importante resurse pentru ei, şi anume apa, încă 2003.

In 2011 am reuşit să reducem cu 21% consumul de apă şi cu 5% consumul de electricitate. Am redus în mod semnificativ costurile de la River Plaza”, a declarat Ingo Nissen, managing director al dezvoltatorului Sonae Sierra.

În opinia lui Nissen, secretul pentru a fi sustenabil este să te gândeşti la realizarea unei clădiri verzi de la începtul proiectului, deorece este mult mai greu să vii cu ajustări după ce proiectul a fost finalizat, aşa cum a fost în cazul River Plaza.

„Pentru fiecare proiect pe care îl realizăm, alocăm circa 1% din investiţie pentru realizarea studiilor care ne ajută să dezvoltăm proiecte sustenabile”, a completat oficialul Sonae Sierra.

“Având în vedere că cea mai importantă resursă pentru Coca-Cola este apa, compania a luat măsuri pentru economisirea apei încă din 2003.”

Mega Image investeşte 160.000 de euro

Din bugetul de 50 de milioane de euro alocat pentru investiţiile Mega Image din România, peste 160.000 de euro vor fi direcţionaţi către proiecte de responsabilitate socială.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns