Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Doi pictori din Negreşti poartă privitorii pe un traseu iniţiatic

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

 Ion D. Ion şi Corneliu Pop oferă un “Festin cromatic” la Muzeul de Artă

Artistii si invitatii lor de onoare la vernisaj
Artistii si invitatii lor de onoare la vernisaj

    Încă înainte să intri în sălile din aripa stângă a Muzeului de Artă, prin generoasele ferestre se vedea că titlul expoziţiei spre care, ca cronicar, îţi îndrepţi paşii este justificat. Cu adevărat un “Festin cromatic” îmbia trecătorii.

Dar e un titlu neutru, pentru profani cumva. Căci dacă ai îndrăznit să treci pragul locaţiei expoziţionale te regăseşti purtat pe un traseu iniţiatic demn de faimosul templu buddhist de la Borobudur. Impresia este formată având în vedere aşezarea lucrărilor în cele câteva saloane ale locului.

Ne poartă în lumea culorii şi formei icoană a gândului doi pictori negreşteni, vecini de bloc şi veterani ai artelor: Ion D. Ion şi Corneliu Pop. Doi artişti extrem de diferiţi în exprimare. Ion D. Ion apare în lucrările sale ca un spirit arzător, nonconformist şi grandilocvent, ca un şaman al pensulei, căutând în forme arhaice şi simboluri perene desenul care exprimă adevărul. Un neliniştit, care creează frenetic, aşterne culori ferme, izbitoare, te captivează, te intrigă, aparent transparent, în fond plin de mistere ce te cheamă să priveşti tot mai atent miturile pe care le înfăţişează. De cealaltă parte, Corneliu Pop te duce în registrul artei moderne, lucrează cu linii şi simboluri fine, tratează temele în cicluri, revenind mereu şi mereu la o formă de bază căreia îi dă alte şi alte nuanţe. Minimalist tematic, expresiv în variaţiuni, fie că vorbim de ciclul “Dealurilor” – metafore ale lumii, ca şi stupele templului de care vorbeam! – sau de paradisiaca “Grădină a lui Ion” ori de cripticele însăilări de forme şi lumini cu titluri de serviciu secret al spiritului, devenind brusc explicit şi ironic în faţa unor metehne umane. Cei doi se completează reciproc, alcătuind un spaţiu sacru ce începe cu arta cu străluciri aborigene a lui Ion D. Ion şi continuă, în săliţele mai interioare, cu meditaţiile la un nivel mai abstract, mai “gnostice”, ale lui Corneliu Pop, parcă rezervate unor iniţiaţi trecuţi de primele nivele ale meditaţiei.

Au prezentat directorii Liviu Marta şi Felicia Grigorescu de la Muzeu, curatorul Cristina Gloria Oprişa, directorul George Vulturescu de la Direcţia pentru Cultură. E o expoziţie ce merită să revenim pe larg asupra ei într-un supliment al ziarului nostru.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns