Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Asociaţia Telefonul Copiilor a lansat Proiectul “Unde începe cerşetoria, se sfârşeşte copilăria”

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în ţara noastră de Asociaţia Telefonul Copilului
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în ţara noastră de Asociaţia Telefonul Copilului

Proiectul e finanţat de Ambasada Franţei

Asociaţia Telefonul Copiilor a lansat zilele acestea Proiectul “Unde începe cerşetoria, se sfârşeşte copilăria”. Acesta îşi propune identificarea problemelor principale cauzate de fenomenul cerşetoriei şi creşterea gradului de conştientizare cu privire la efectele negative ale acestui fenomen în rândul copiilor.

Proiectul a luat naştere tocmai pe fondul înmulţirii numărului de copii pe străzile din România şi a creşterii numărului de cazuri de cerşetorie ce se înregistrează an de an la Telefonul Copilului 116 111.

 

Activităţile, concentrate exclusiv în rândul comunităţilor locale în care fenomenul cerşetoriei are loc

 

Potrivit Cătălinei Florea, în calitate de director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, “ceea ce aduce nou acest proiect este faptul că activităţile sunt concentrate exclusiv în rândul comunităţilor locale în care fenomenul cerşetoriei are loc, reprezentate de toţi actorii implicaţi< copii, părinţi, autorităţi locale, Direcţii Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, inspectorate şcolare, ONG-uri, cadre didactice. Ne-am asumat acest demers alături de partenerii noştri pentru că avem convingerea că putem aduce copiii acolo unde le este locul< la şcoală, nu în stradă. Cu alte cuvinte, fiecare copil merită şansa de a avea o copilărie normală”.

 

Proiectul se derulează până la finele lunii mai

 

Proiectul e finanţat de Ambasada Franţei şi se va derula până în 31 mai 2013. Partenerii implicaţi în implementarea acestui proiect alături de Asociaţia Telefonul Copilului sunt Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi doi operatori mari de telefonie.

 

Copiii vor fi informaţi cu privire la instituţiile care sunt abilitate să îi ajute

 

În urma acestui demers, cei care implementează proiectul spun că tinerii, copiii vor şti că pot suna la 116 111 pentru a semnala situaţii în care viaţa lor sau a altora e pusă în pericol. Ei vor fi informaţi cu privire la instituţiile care sunt abilitate să îi ajute. Grupul ţintă al proiectului îl constituie cel puţin 500 de copii cu vârsta între 8 şi 14 ani şi 110 reprezentanţi ai instituţiilor şi comunităţilor locale.

 

Sute de cazuri de copii abuzaţi sexual sau exploataţi prin muncă

 

Conform bazei de date a call center-ului 116 111, anul trecut, la nivel naţional au fost înregistrate 288 de apeluri privind cazuri de abuz sexual, trafic, cerşetorie şi exploatare prin muncă, cu 9,5% mai multe ca în 2011. Din totalul de 288 de apeluri, 16 semnalau exploatare sexuală a minorilor, 132 apeluri de cerşetorie şi exploatare prin muncă a acestora şi 140 au fost apeluri reprezentând abuz sexual asupra minorilor.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în ţara noastră de Asociaţia Telefonul Copilului.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns