Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Comisia Europeană: pe drumurile Europei îşi pierd zilnic viaţa 75 de oameni

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Programul UE de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011-2020 stabileşte o serie de planuri ambiţioase pentru a reduce la jumătate numărul de decese rutiere din Europa
Programul UE de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011-2020 stabileşte o serie de planuri ambiţioase pentru a reduce la jumătate numărul de decese rutiere din Europa

Numărul deceselor în accidentele rutiere pe teritoriul UE a scăzut cu 9 % în 2012. Potrivit noilor cifre publicate de Comisia Europeană, în 2012 s-a înregistrat cel mai mic număr de persoane decedate în traficul rutier în ţările UE, de la prima contabilizare a acestor date.

Vicepreşedintele Siim Kallas, comisarul european pentru transporturi, a afirmat că „2012 a fost un an decisiv pentru siguranţa rutieră europeană, cu cel mai scăzut număr de decese în accidente rutiere înregistrat vreodată. O scădere de 9 % înseamnă că anul trecut au fost salvate 3.000 de vieţi. Aceste rezultate sunt extrem de încurajatoare. Din păcate, pe drumurile Europei încă îşi pierd zilnic viaţa 75 de oameni, aşa că nu putem să ne mulţumim doar cu progresul de până acum. Avem obiective ambiţioase; dorim să reducem la jumătate numărul deceselor rutiere în UE până în 2020 şi, pentru a obţine acest lucru, trebuie să avansăm în acelaşi ritm. Decesele în accidente rutiere sunt doar vârful aisbergului. Fiecărui astfel de deces pe drumurile Europei îi corespund 10 răniţi grav (de exemplu, cu leziuni cerebrale sau la măduva spinării). Avem nevoie de o strategie care să reducă numărul accidentelor rutiere grave peste tot în UE.”

Ţările cu cel mai scăzut număr de decese în accidentele rutiere rămân Regatul Unit, Suedia, Olanda şi Danemarca, acestea raportând aproximativ 30 de decese la un milion de locuitori.

Programul UE de acţiune pentru siguranţa rutieră 2011-2020 stabileşte o serie de planuri ambiţioase pentru a reduce la jumătate numărul de decese rutiere din Europa în următorii 10 ani. Conţine propuneri ambiţioase axate pe îmbunătăţirea vehiculelor, a infrastructurii şi a comportamentului participanţilor la trafic.

Printre recentele iniţiative-cheie se numără: un nou permis de conducere UE, începând din ianuarie 2013, cu reguli mai stricte pentru accesul tinerilor la motocicletele puternice; planuri naţionale de aplicare – prezentate de statele membre, care reprezintă o sursă bogată de bune practici; aplicarea transfrontalieră a normelor de combatere a infracţiunilor rutiere comise în străinătate (conducerea în stare de ebrietate, depăşirea vitezei etc.), aflate în vigoare din noiembrie 2012; o contribuţie la dezvoltarea unei strategii privind rănirile.

 

‚’Se estimează că, pentru fiecare deces pe drumurile Europei există 10 persoane grav rănite şi alte 40 cu răni uşoare. Comisia Europeană a publicat astăzi un document privind vătămările grave în accidente rutiere, care evidenţiază etapele ce trebuie urmate în vederea unei strategii UE cuprinzătoare privind acest aspect, în special: o definiţie comună a rănirilor grave în accidente rutiere (aplicabilă începând cu 2013); îmbunătăţirea de către statele membre a colectării de date cu privire la accidentele rutiere grave (prima raportare utilizând metode de colectare a datelor comparabile la nivelul UE şi definiţii noi, 2014); principiul de adoptare, la nivelul UE, a unui obiectiv de reducere a rănirilor grave în accidentele rutiere (de exemplu în perioada 2015-2020)’’.

Potrivit estimărilor actuale: în fiecare an, aproximativ 250 de mii de persoane sunt grav rănite în accidente rutiere în UE — în comparaţie cu 28 de mii de decese în accidente rutiere în 2012. În timp ce numărul deceselor în accidentele rutiere a scăzut cu 43 % în ultimul deceniu, numărul persoanelor grav rănite a scăzut doar cu 36 %. Cele mai frecvente răniri sunt leziunile craniene şi cerebrale, urmate de leziuni ale membrelor inferioare şi ale coloanei vertebrale. Participanţii la trafic vulnerabili, de exemplu pietonii, cicliştii, motocicliştii sau utilizatorii din anumite grupe de vârstă (în special cei de vârstă înaintată) sunt afectaţi preponderent de rănirile grave în accidente rutiere. Rănirile grave în accidente rutiere se produc mai des în zonele urbane decât pe drumurile rurale.

 

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns