Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Câţi turişti atrag viile producătorilor de vin din România?

una din marile crame de vinuri
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
intr-una din cramele celebre
intr-una din cramele celebre

Cramele producătorilor de vin din România au fost vizitate de peste 300.000 de turişti. Anual, şi turişti străini se aventurează pe plaiurile româneşti în descoperirea licorii lui Bachus, scrie economica.net.

Cramele Halewood au introdus în circuitul viticol pivnitele de la Urlaţi şi Azuga. La Urlaţi, conacul Urlăţeanu a fost restaurat la sfârşitul anului 1999. Aici, programul turiştilor începe cu o vizită în pivniţe, unde este explicat procesul de maturare a vinului în baricuri şi despre cum se păstrează vinurile îmbuteliate în vinotecă. Apoi urmează iniţierea în arta degustării, cu cinci sortimente de vin, iar la sfârşit, în funcţie de alegerea turistului, se poate servi prânzul sau cina.

 

Investiţiile efectuate până în prezent sunt de 500.000 de euro, iar pentru următorii ani sunt luate şi altele în calcul.

 

Turiştii din Anglia, Olanda, Spania, Italia, Germania, Belgia, Luxemburg sau Franţa, dar şi români, preferă cel mai adesea perioadele aprilie-septembrie şi decembrie-februarie. Aceştia aduc aproape 9% din cifra de afaceri a companiei, iar pentru acest an, producătorul vrea să crească la 12%.

 

Peste 300.000 de vizitatori la Cotnari

 

Un alt producător de vinuri din România care se bucură de vizitele turiştilor este Cotnari.

“Anul treut ne-au vizitat peste 300.000 de turişti, jumătate români, jumătate străini. Am avut vizitatori şi cereri chiar şi din Emiratele Arabe, China, Japonia, SUA. Ne-a vizitat chiar şi preşedintele Macedoniei”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Cătălin Grecu, directorul de marketing al producătorului Cotnari.

 

Jumătate dintre turişti sunt români, iar restul străini. În plus, circa 30-40% dintre turiştii care vin la degustări la Cotnari sunt persoane care participă la diferite congrese sau seminarii, care în timpul liber dau o fugă până la podgorie şi se delectează cu vinuri. Preţurile pentru degustări variază de la 15, la 55 de euro, în funcţie de alegerea turistului, dacă vreau sau nu masă.

 

Ce fac cei 15.000 de vizitatori la Murfatlar

 

Cu o suprafaţă cultivabilă de viţă de vie de aproape 3.000 de hectare, producătorul Murfatlar îţi întâmpină turiştii cu o vizită a cramei unde specialuştii vor explica procesul de prefacere a boabelor de struguri în vin, apoi se vizitează Muzeul Viei şi Vinului, urmată de o degustare de vinuri. Urmează masa cu preparate tradiţionale şi program artistic cu muzică folclorică românească.

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns