Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Fundația Hans Lindner ajută realizarea învățământului dual

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

În ultima vreme, activitatea Fundației Hans Lindner s-a extins mult, totuși auzim foarte puțin despre munca lor. În timp ce mai demult au derulat evenimente de mare amploare, acum sprijinul oferit sătmărenilor se desfășoară pe o paletă mult mai largă, dar mai puțin spectaculoasă, punând în această perioadă un accent mult mai mare pe ajutorul după nevoi.

După cum a arătat Tiberiu Koczinger, directorul fundației, alături de programele existente, dintre care unele s-au transformat în timp, altele au rămas neschimbate, s-a constatat nevoia unor noi tipuri de ajutoare, orientate pe marginea unor fenomene. Se continuă, printre altele, organizarea cursurilor de limbi străine și de informatică pentru adulți prin programul Fit for life, precum și derularea programelor sociale GoStart pentru tinerii din medii defavorizate, sau Raza Speranței pentru familiile copiilor suferinzi de boli maligne, dar în ultima vreme au crescut mult problemele cu care se confruntă tinerii.
Aceste probleme caută să le soluționeze colectivul Fundației Hans Lindner, găsind, înainte de toate, izvorul acestor neajunsuri. Tinerii sunt dezorientați, nu văd direcția în care să se îndrepte, fac o școală pe care nu reușesc să o ducă la bun sfârșit, de exemplu nu reușesc să obțină o diplomă de bacalaureat, sau fac o facultate doar ca să fie făcută și nu își vor practica niciodată meseria, pentru că, atunci când s-au înscris, habar nu aveau ce presupune specializarea respectivă, sau dacă este sau nu nevoie de ea în piața muncii.
Învățământul din România a devenit absolut teoretic, programa este supraîncărcată, copiii nu mai au ore de atelier, deci nu își descoperă abilitățile. Aici și-a propus să intervină fundația, oferind diriginților posibilitatea de a organiza ore de dirigenție ieșite puțin din tipar, în cadrul cărora tinerii ar putea încerca diverse meserii. În incinta imobilelor Lindner au fost amenajate diverse ateliere, unde sunt invitate clasele pentru a vedea cum se lucrează cu lemnul, cu fierul, în grădină, olărit și multe altele, fapt care le poate ajuta mult în orientarea profesională.
De asemenea, folosindu-se de buna colaborare cu diverși agenți economici, funda\ia s-a oferit să stabilească legături între școli și aceștia, ajutând astfel înfăptuirea învățământului dual în școlile de specialitate, adică desfășurarea pregătirii teoretice de la cursuri în paralel cu cea practică, pe care le vor putea face la firme. Acest mod de educație profesională cu circa două decenii în urmă a funcționat bine, dar odată cu privatizarea industriei a dispărut, cu toate că avantajul e de ambele părți.
Tânărul poate învăța meserie așa cum se cere în câmpul muncii, iar firmele își pot pregăti meseriași conform nevoilor proprii. Firmele germane, care sunt obișnuite de acasă cu un astfel de sistem de pregătire a tinerilor, sunt foarte deschise în acest sens, unele oferind elevilor inclusiv posibilitatea de a învăța în paralel și limba germană.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns