Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Asociația Artiștilor Plastici din Cluj expune în holul Primăriei

Octavian Popescu, Anișoara Ienășoiu, Gergely Csaba
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Octavian Popescu, Anișoara Ienășoiu, Gergely Csaba
Octavian Popescu, Anișoara Ienășoiu, Gergely Csaba

În după-amiaza zilei de joi, în holul Primăriei Municipiului Satu Mare s-a deschis o expoziție colectivă reunind lucrările câtorva membri importanți ai Asociației Artiștilor Plastici din județul Cluj.

A fost un nou episod al colaborării dintre AAP Satu Mare și asociația clujeană, un răspuns la expoziția organizată de sătmăreni la Centrul Cultural Casino din centrul municipiului Cluj-Napoca. A fost și o șansă de a ne întâlni cu maniera de lucru a unor artiști care gravitează într-un mediu în care tradiția universitară în domeniu este foarte puternică și influentă.

O sumă de individualități

Un titlu mai generic nici că se putea găsi pentru această expoziție: clujenii și-au numit-o “Influențe din cotidian”. Probabil că au dreptate, dar singura lucrare care trimite în mod evident la stilul de viață contemporan aparține lui Octavian Popescu, președintele AAP Cluj, se intitulează “Atitudini mondene” și transmite un mesaj ironic la adresa vedetelor feminine în vogă, simbolizându-le printr-o figură coborâtă din arta renascentistă, dar înconjurată de clișee ale tabloidelor și purtând o tabletă în brațe. În rest, temele sunt perene: peisaje rustice, compoziții alegorice, portrete, naturi statice, câteva lucrări de expresie abstractă.

Cel mai interesant este că fiecare artist are maniera și paleta sa bine individualizată, iar stângăciile sunt aproape absente (poate cu excepția cadrelor semnate Gabriela Dan). Abundă peisajele din Râșca, loc preferat pentru tabere de creație, dar și câteva frumoase cadre hibernale de pe Valea Arieșului, care sporesc impresia austeră a locului (Manole Ciui este cel mai reprezentativ în domeniu). Luminița Rusu continuă explorarea misterului feminin, ducând-o la tonuri paroxistice, vecine cu stridența, Cornelia Vidrașcu lucrează viziuni abstracte într-o textură filigranată densă, sibianul Mihail Gagea are o paletă delicată și compoziții lucrate migălos și senin, Eva Dolha dimpotrivă are o paletă mai mohorâtă în naturile sale statice, în contrast cu limpezimea stilului lui Octavian Popescu, mai ales în peisaje, căci despre tablourile ce se vor alegorice am spune că trag ușor spre New Age sau imaginile naive ale paradisului din revistele unor culte religioase noi. Sunt însă impecabil turnate în culoare. Ionică Todea și Larisa Oniș abordează mai multe genuri, primul excelând printr-un portret burlesc, plin de voioșie, al unui cântăreț la mandolină.

Cornel Vana, cunoscutul artist din Turda, își păstrează stilul dens și tușeul plin de forță, fie că abordează teme campestre, fie intră în lumea muzicienilor sau aruncă o privire sfioasă spre feminitate. Cu pictura sa foarte individualizată ne vom putea reîntâlni vinerea viitoare într-o expoziție personală.

La vernisaj au dansat copiii din grupul Gemeinsam, pregătiți de Gabriella Rist. A prezentat Anișoara Ienășoiu. Expoziția se poate viziona până în data de 25 iunie 2015.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns