Dintr-o convorbire cu Călin Durla, inspector şcolar general, am aflat că obiectivul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice este ca proporţia învăţământ teoretic-învăţământ tehnic să fie de 40-60%.
În judeţul Satu Mare, obiectivele ministerului sunt aproape de îndeplinire. Astfel, proporţia dintre învăţământul teoretic şi vocaţional pe de o parte, care se ridică la 45%, şi cel tehnic şi profesional pe de alta, cifrat la 55%.
O altă temă abordată de interlocutor a fost cea a disciplinelor opţionale. Noul plan-cadru gimnazial readuce în discuţie problema disciplinelor opţionale. Curriculum la decizia şcolii, reprezentând oferta educaţională opţională propusă de şcoală, s-a constituit de cele mai multe ori în aranjamente asociate constituirii catedrele, amânând eventual reduceri de activitate în cazul unor profesori.
În opinia lui Călin Durla, “soluţia la problema opţionalelor ar fi mai multe specializări, dublă sau chiar triplă specializare. Oferte din partea universităţilor există, dar nu există cerere”. O altă soluţie ar fi cursuri de conversie pentru gimnaziu, mai ales la disciplina Ştiinţe.
4 comentarii
de ce la nivel de inspectorat nu se verifică componenta cateedrelor,unora li se umfla artificial cu totfelul de optionale la clasele mici!…..dacă acesti *unii*sunt lideri de sindicat…..se poate nuuuuuu…..?!
vai,vai de scoala noastra pana ce copiii nu pot termina scoala fara sa dea dreptul la profesori…bine nu toti dar sunt si de genul asta!!!!sarcina ta Caline este sa-i identifici pe acesti oportunisti..care se tin lideri sind. care umbla luna de luna la sedinte””” pentru a ridica banii de drum!!!astia sunt hotiii!!!
Caline, Caline!Dormi si scoala arde!Stii si te prefaci ca nu stii!Trezeste-te baiete!Incepe controlul in scolile cu probleme pana nu e prea tarziu!!!
Șefuuu asta știm și noi! Ceva noutate? Opționalele sunt fumate de mult, ele sunt pt a nu pierde vreo catedră,…