Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Şcolile ridică artificial nota la Evaluarea naţională

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Circa 100 de persoane, grupuri de iniţiativă şi organizaţii neguvernamentale semnalează un fenomen grav de excluziune în şcolile din România.

Astfel, în urma unei cercetări realizate recent, Asociaţia Human Catalyst a descoperit că, în judeţul Brăila, elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală pe şcoală şi pe judeţ. Deşi anul trecut în acest judeţ nota medie la evaluarea naţională a fost a doua cea mai mare din ţară (7,29), după municipiul Bucureşti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au susţinut evaluarea naţională a fost cea mai crescută din România (36,5%), mai mult cu 3 procente faţă de anul şcolar anterior. Conform mărturiilor existente, această situaţie rezultă în urma unei practici abuzive la nivel de sistem educaţional, prin care elevilor consideraţi slabi le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională pentru a nu “trage în jos” media pe şcoală şi pe judeţ, iar nota medie la Evaluarea naţională este ridicată artificial de o prezenţă redusă a elevilor de clasa a 8-a la testări.

 

Măsuri de remediere

 

În aceste condiţii, Asociaţia Human Catalyst solicită adoptarea unor măsuri legale prin care să asiguraţi participarea elevilor absolvenţi la examenele menţionate conform legii şi să descurajaţi, respectiv sancţionaţi, responsabilii din educaţie (cadre didactice, directori, inspectori şcolari) care împiedică accesul absolvenţilor la participarea la evaluări şi pun presiune pe unii elevi.

 

Situaţie similară la Bacalaureat  

 

O situaţie foarte asemănătoare s-a întâlnit şi la examenul de Bacalaureat din judeţul nostru. Iată ce scriam cu mai mult timp în urmă în coloanele ziarului nostru.

„În liceele din judeţul Satu Mare, 879 de elevi din clasele terminale de învățământ liceal au evitat să se înscrie la acest examen (…). Absenţii măresc rata de promovare. Un număr mai mic de candidați înscrişi, dar mai bine pregătiți, este de natură să mărească artificial rata generală de promovare (care se raportează la numărul de candidaţi înscrişi, nu la numărul de elevi din clasele terminale). La creşterea ratei de promovare contribuie şi un număr semnificativ de elevi corigenţi, repetenţi şi exmatriculaţi”.

 

 

 

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns