Dificultatea obţinerii actelor doveditoare de către urmaşii unor persoane persecutate etnic, deportate ş.a., dar şi interesul urmaşilor acestora, a impus ca necesitate, prelungirea termenului de depunere a acestor documente, fiind stabilit ca termen de începere a plăţilor, 1 ianuarie 2022, indiferent de data înregistrării dosarului. Din partea Casei Judeţene de Pensii Publice Satu Mare, am primit următoarele informaţii menite a clarifica anumite aspect referitoare la actul Ordonanţa de Guvern nr. 105/1999.
Documentele necesare stabilirii calității de beneficiar (copil) al OG nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare sunt, după caz următoarele: Cerere tip(formular existent pe site-ul CJP Satu Mare); Act de identitate al solicitantului – copie și original; Certificat de naștere al solicitantului – copie și orginal; Certificat de căsătorie al solicitantului, după caz – copie și original; Certificat de deces al părintelui decedat – copie și original; Decizie/Hotărârea privind calitatea de beneficiar al O.G. nr. 105/1999 a părintelui decedat – copie; Talon de pensie al solicitantului (în situația în care acesta este pensionar).
În situația în care părintele decedat nu a beneficiat de prevederile O.G. nr.105/1999, dovada că acesta a suferit o măsură de persecuție din motive etnice, în perioada 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, se poate face cu acte oficiale eliberate de organele competente, cum sunt: acte eliberate de Crucea Roşie Internaţională; acte eliberate de lagărele de concentrare; livret militar sau adeverinţe eliberate de U.M. 02405 Piteşti, pentru persoanele care au fost în detașamentele de muncă obligatorie; carnet/foi de pontaj privind zilele de muncă obligatorie; carnet de identitate privind pe cei deportați în Moghilev; adeverinţe eliberate de Arhivele Naţionale Române sau de direcţiile judeţene ale acestora, ordine, dispoziţii etc.; buletine de evidența a populaţiei, eliberate de postul de jandarmi din localitatea respectivă din Transnistria; acte eliberate de primăria oraşelor respective; certificate sau adeverinţe de la autorităţile militare ori civile româneşti; adeverinţe eliberate de alte autorităţi din Transnistria; alte asemenea acte oficiale.
Cristian Soponos, directorul Casei Judeţene de Pensii Publice Satu Mare, a menţionat faptul că, data acordării acestor drepturi este 1 ianuarie 2022, indiferent dacă cererile au fost depuse la o dată anterioară acesteia, astfel evitându-se formarea cozilor aglomerate, timpul de depunere fiind extins.
4 comentarii
Nu ma pricep la decrete,tot despre datoria statului este la cetateni !
Nu ma pricep la decrete,tot despre datoria statului este la cetateni !
Satmarean, precizarile nu sunt legate de ce spuneti dumneavoastra. Nu au legatura cu DL118/1990 de care vorbiti dumneavoastra. Este vorba de Legea 154/2021. Dar iar a facut varza stirea Informatia prin introducerea la articol pe care a facut-o.
Suntem beneficiarii acestui Decret,am depus actele,ne-au parvenit Deciziile,unii au primit banii,altii de ce asteapta atata ? Ce ne spune directorul,ca sunt f.multi beneficiari si trebuie asteptat.Cred ca asteapta sa ne prapadim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!