Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Acte care dovedesc calitatea de beneficiar al OG 105/1999 – urmaşi ai unor persoane persecutate etnic, deportate

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Dificultatea obţinerii actelor doveditoare de către urmaşii unor persoane persecutate etnic, deportate ş.a., dar şi interesul urmaşilor acestora, a impus ca necesitate, prelungirea termenului de depunere a acestor documente, fiind stabilit ca termen de începere a plăţilor, 1 ianuarie 2022, indiferent de data înregistrării dosarului. Din partea Casei Judeţene de Pensii Publice Satu Mare, am primit următoarele informaţii menite a clarifica anumite aspect referitoare la actul Ordonanţa de Guvern nr. 105/1999.

Documentele necesare stabilirii calității de beneficiar (copil) al OG nr. 105/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare sunt, după caz următoarele: Cerere tip(formular existent pe site-ul CJP Satu Mare); Act de identitate al solicitantului – copie și original; Certificat de naștere al solicitantului – copie și orginal; Certificat de căsătorie al solicitantului, după caz – copie și original; Certificat de deces al părintelui decedat – copie și original; Decizie/Hotărârea privind calitatea de beneficiar al O.G. nr. 105/1999 a părintelui decedat – copie; Talon de pensie al solicitantului (în situația în care acesta este pensionar).

În situația în care părintele decedat nu a beneficiat de prevederile O.G. nr.105/1999, dovada că acesta a suferit o măsură de persecuție din motive etnice, în perioada 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945, se poate face cu acte oficiale eliberate de organele competente, cum sunt: acte eliberate de Crucea Roşie Internaţională; acte eliberate de lagărele de concentrare; livret militar sau adeverinţe eliberate de U.M. 02405 Piteşti, pentru persoanele care au fost în detașamentele de muncă obligatorie; carnet/foi de pontaj privind zilele de muncă obligatorie; carnet de identitate privind pe cei deportați în Moghilev; adeverinţe eliberate de Arhivele Naţionale Române sau de direcţiile judeţene ale acestora, ordine, dispoziţii etc.; buletine de evidența a populaţiei, eliberate de postul de jandarmi din localitatea respectivă din Transnistria; acte eliberate de primăria oraşelor respective; certificate sau adeverinţe de la autorităţile militare ori civile româneşti; adeverinţe eliberate de alte autorităţi din Transnistria; alte asemenea acte oficiale.

Cristian Soponos, directorul Casei Judeţene de Pensii Publice Satu Mare, a menţionat faptul că, data acordării acestor drepturi este 1 ianuarie 2022, indiferent dacă cererile au fost depuse la o dată anterioară acesteia, astfel evitându-se formarea cozilor aglomerate, timpul de depunere fiind extins.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

4 comentarii

  1. Satmarean, precizarile nu sunt legate de ce spuneti dumneavoastra. Nu au legatura cu DL118/1990 de care vorbiti dumneavoastra. Este vorba de Legea 154/2021. Dar iar a facut varza stirea Informatia prin introducerea la articol pe care a facut-o.

  2. Suntem beneficiarii acestui Decret,am depus actele,ne-au parvenit Deciziile,unii au primit banii,altii de ce asteapta atata ? Ce ne spune directorul,ca sunt f.multi beneficiari si trebuie asteptat.Cred ca asteapta sa ne prapadim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns