Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Programul “Joc, respect și bucurie” pentru copiii din grădinițe și creșe, trimis inspectoratelor școlare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Activitățile social-umanitare pentru promovarea unor valori și cele artistice pentru o cauză umanitară se regăsesc în cadrul Programului Național de Educație pentru Valori „Joc, respect și bucurie”, program ce a fost aprobat și trimis inspectoratelor școlare de către Ministerul Educației. Deși este destinat tuturor educatorilor și puericultorilor, iar beneficiarii sunt copiii, proiectul catalogat drept “național” nu a fost promovat sau publicat de Minister pe pagina oficială. Acesta nu a fost anunțat înainte de vreun oficial. Vezi mai jos, în articol, în ce fel de activități pot fi implicați copiii din creșe și grădinițe.

“Programul naţional Joc, respect şi bucurie este destinat tuturor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar, având un caracter complementar în raport cu toate tipurile de activităţi desfăşurate cu copiii (curriculare, extracurriculare, educative) şi cu colaboratorii (familie, comunitate) şi este menit să sprijine creşterea generaţiilor de copii şi tineri care preţuiesc, emană şi creează valoare”, se arată în descrierea programului.

Potrivit documentului consultat, grupul ţintă al programului îl constituie: „copiii cu vârste între 2 şi 6 ani din creşe şi grădiniţe, care sunt şi beneficiarii direcţi ai programuluiș părinţii copiilor implicaţi în programș cadrele didactice din creşe şi grădiniţe şi toţi adulţii care au legătură cu copiii din unităţile de educaţie timpurie (îngrijitoare, infirmiere, personal medical, personal didactic auxiliar, bucătari, alţi angajaţi), precum şi alte persoane care se implică în activităţile cu copiii (specialişti din diverse domenii, alte cadre didactice, membri ai administraţiei publice locale etc.).”

Unul dintre scopurile programului se referă la formarea comportamentelor social-morale care stau la baza educaţiei pentru valori a copiilor de 2-6 ani. Celălalt scop constă în „crearea şi cultivarea unor practici educative de calitate de către cadrele didactice din fiecare instituţie de educaţie timpurie, având în vedere valori sociale, morale, etice, spirituale, care stau la baza personalităţii umane.”
Componentele programului sunt următoarele: Componenta 1 – managementul proiectului (implementare, monitorizare şi evaluare)ș Componenta 2 – activităţi destinate educării şi formării copiilor, informării şi formării indirecte a părinţilor, a angajaţilor din unităţile de educaţie timpurie şi a colaboratorilorș Componenta 3 – activităţi de formare continuă şi de dezvoltare profesională destinate profesioniştilor din educaţia timpurie (educatori-puericultori, educatoare, profesori pentru învăţământul preşcolar, directoare de creşă/ grădiniță.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Sigla Informatia Zilei

Miercuri reîncepe şcoala

Asculta acest articol Miercuri, 23 aprilie, elevii şi preşcolarii revin la școală. Vacanţa următoare, cea de vară, va începe sâmbătă,