Conditiile din polita nu mai sunt respectate, sunt interpretate asa cum vor reprezentantii firmei, ori peste noapte apar clauze de care nici n-a fost vorba initial
Nu sunt putini cei care au avut experiente neplacute cu firmele de asigurari. Totul este bine pana se semneaza contractul si se achita ratele, dar cand se ajunge la plata daunelor lucrurile se complica. Un astfel de caz ne-a fost semnalat de Florin Salajan, director adjunct CCA Leasing IFN SA Baia Mare. Mesajul sau se vrea a fi “un semnal de alarma pentru toti acei posesori de autovehicule care s-au gandit sau se gandesc sa-si incheie o polita de asigurare si au ales firma de asigurari Euroins”.
Reprezentantul firmei sustine ca o buna parte din asigurarile incheiate la Euroins (in special CASCO), sunt incheiate fara nici un beneficiu pentru client. “Banii platiti sunt bani achitati de pomana, aruncati pe fereastra. Clientul de buna credinta plateste ratele la timp, dar in momentul in care apare vreun incident, vreo dauna si trebuie sa fie despagubit conform politei, apar surprizele. Fie conditiile din polita de asigurare nu mai sunt respectate, fie sunt interpretate asa cum vor reprezentantii Euroins, fie peste noapte apar clauze noi, de care nici n-a fost vorba initial”, precizeaza Florin Salajan.
Sumele pentru despagubiri sunt mult diminuate
Semnatarul scrisorii a mai precizat ca aceasta modalitate de abordare pune la incercare rabdarea si nervii clientilor. “Dupa zile si ore intregi de asteptari, discutii interminabile atat la telefon cat si la sediu, nervi si reprosuri, clientul se trezeste ca i se ofera in final o suma de despagubire mult diminuata, efectiv o “pomana” Euroins. Salajan spune ca replica asiguratorului este foarte cinica< “daca iti convine bine (multumeste-te cu ce ti se da) daca nu descurca-te singur”. Reprezentantul firmei baimarene sustine ca aceste lucruri se petrec in mod curent si la Euroins filiala Baia Mare si o acuza pe directoarea filialei ca “nu cunoaste bine oferta firmei pe care o reprezinta, neavand capacitatea de a furniza toate informatiile si explicatiile necesare clientilor”. Semnatarul sesizarii primite la redactie mentioneaza ca exemple de acest gen sunt multiple. “Pe Internet sunt zeci de cazuri concrete, prezentate in detaliu de catre clienti nemultumiti, in care rolul principal il joaca Euroins”. Din pacate toate aceste diferende intre client si asigurator sunt greu de solutionat pe cale amiabila, iar in final se ajunge in instanta. Acest lucru presupune insa pentru pagubit cheltuieli suplimentare, timp pierdut, nervi solicitati la maximum iar rezolvarea efectiva poate dura cateva luni sau chiar ani. Cum raspunde societatea de asigurari incriminata? Directorul filialei nu a putut fi contactat, fiind in concediu. Levente Forvald, inspector Euroins Baia Mare ne-a declarat vis-a-vis de acuzatiile semnalate mai sus, ca “s-au respectat conditiile din asigurarea CASCO. Cazul a fost trimis la centrala, nu noi am dispus rezolvarea cazului”. Florin Salajan a mai adaugat ca majoritatea clientilor care au ales in mod gresit sa colaboreze cu aceasta firma sunt hotarati sa nu se lase inselati de Euroins.
Fii primul care comentează