Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Secretarii primariilor, pusi la zid de directoarea adjuncta a Directiei Copilului Maramures

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Lavinia Orzac le-a atras atentia ca fac anchete sociale din birouri

[slideshow id=3652]

Luni, la Prefectura a avut loc intalnirea cu secretarii unitatilor administrativ-teritoriale. La sedinta au fost prezenti si subprefectii Dorin Buda, Gyöngyike Böndi, precum si Lavinia Orzac, director adjunct al Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Maramures, Ana Albei, sef Serviciu Informatica OCPI, Rodica Pop, director Directia Juridica din cadrul Prefecturii Maramures.

Lavinia Orzac a fost cea care pentru inceput i-a apostrofat pe secretari ca din pacate anchetele sociale sunt facute de angajatii primariilor din birouri, si nu de la fata locului, asa cum ar fi normal. Mai mult, informatiile sunt furnizate catre DGASPC Maramures cu intarziere, iar familiile aflate in risc social nu beneficiaza de consiliere, asa cum ar fi normal. Intr-un cuvant, asistentii sociali din cadrul primariilor nu isi fac cum trebuie meseria.

“Aveti un rol deosebit in prevenirea separarii copilului de familia sa. Avem nenumarate semnale negative din partea colegilor nostri si trebuie sa va reamintesc ca DGASPC Maramures nu este o institutie care sa faca doar protectia copilului si sa ii ia in sistem rezidential. Ci dumneavoastra, ca si autoritati, ar trebui sa va implicati mai mult in sustinerea familiei. Nu din punct de vedere financiar, pentru ca devin dependenti, nu va limitati la acest lucru. Mi se pare inacceptabil sa fie pusa problema doar sub aspectul de a lua copilul din comunitate pentru ca mama nu se ingrijeste de el si nu exista familie extinsa care sa isi asume responsabilitatea. In momentul in care asistentii sociali din cadrul Directiei au iesit pe teren la cazurile sesizate de dumneavoastra, am constatat ca nu este asa cum ne-ati sesizat. Responsabilii pe asistenta sociala fac anchetele sociale de la birou, fara sa iesiti in teren, nu sunt suficient de pregatiti, cu toate ca deseori va asiguram sustinere si consultanta. Este inacceptabil sa ni se spuna de catre asistentul social ca nu stie cum sa consilieze mama sau ca nu el trebuie sa mearga sa o invete sa isi despaduchieze copilul. Nu doresc sa va fac morala, dar trebuie sa trec in revista aceste aspecte”, a spus Lavinia Orzac. S-a mai amintit faptul ca nu multi sunt parintii care stiu ca micutii lor au drepturi, dar si obligatii.

Au aparut si ripostele

La auzul acestor sesizari, nu au intarziat sa apara si ripostele din partea secretarilor primariilor. Acestia se plang ca asistentul social are foarte mult de lucru si deseori nici macar nu este pregatit sa realizeze anchete sociale, in ciuda faptului ca au absolvit o facultate de profil.

“Sa nu uitam ca punem in carca asistentului social foarte multe responsabilitati. Va plangeti ca anchetele sociale se fac din birouri. Dar stiti ca sunt asistenti sociali care merg in teren in afara orelor de serviciu pentru a reusi sa faca acest lucru. Sunt primarii care nici macar nu au personal calificat sau acolo unde exista, desi respectivul are licenta, nu stie cum sa lucreze in teren. Aproximativ 90% dintre primarii au un singur asistent social. Ei sunt cei care trebuie sa tina evidenta ajutoarelor sociale, a celor de incalzire, a banilor pentru lemne, a indemnizatiilor si altele. Cum credeti ca un om le poate face pe toate? Sa nu uitam ca aveti la Directie un numar de telefon unde se raspunde si nu prea atunci cand doresti sa ceri unele informatii. Cand mai este timp sa oferi consultanta? Ne spuneti ca veti face cursuri de formare a personalului. Oare ajuta la ceva? Va spunem noi ca nu. Ne trebuie oameni mai multi, dar posturile sunt blocate. Asa ca ne descurcam cum putem cu personal insuficient, prea putin pregatit si cu un volum de munca pe segmentul social imens”, a spus Dana Both, secretara primariei din Somcuta Mare.

Subprefectul Dorin Buda si-a cerut scuze fata de secretarii prezenti la sedinta, sustinand ca de fapt aceste intalniri sunt organizate pentru a clarifica unele probleme si mai ales pentru a gasi solutii pentru remedierea acestora.

“Nu sunteti pusi la zid. Nu este vina nimanui ca se lucreaza cu personal insuficient. Sa nu uitam ca fondurile sunt insuficiente. Dar speram ca pe viitor legatura dumneavoastra cu DGASPC Maramures sa decurga normal. In cazul in care dansii nu isi fac meseria cum trebuie sesizati-ne pe noi si vom lua masuri”, a spus Buda.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns