Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Presa cea de toate zilele si multiplele ei crize

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Mesajele pornesc inspre consumatorii de mass-media intr-un soi de cavalcada haotica din care nu se intelege mare lucru. Lipsa de strategie si exploatarea conjuncturilor asa-zis comestibile pentru cititor, radio, ascultator ori telespectator, genereaza o daunatoare superficialitate de ambele parti. In acest mic univers (aproape casnic), informatia e din ce in ce mai multa, fiind incarcata (din pacate!) cu din ce in ce mai putin sens. A alege, a selecta si a deveni un consumator lucid de media e un pariu ca si pierdut din start. Dincolo de pitoresc, totul se rezuma la o manipulare cu tendinta in folosul celor care dau banii. Pe acest fond am asistat (chiar participat!) la moartea presei de analiza, la disparitia presei-far in viata comunitatilor. Mass-media informa si era calauza intr-o lume plina de asperitati. Azi, mass-media e un amalgam de informatii si o adunatura de texte asa-zis de promovare a intereselor cate unuia. Sentimentul uman pe care il lasa presa astazi e o permanenta campanie platita si tendentioasa. Consumatorul este “obligat” sa ingurgiteze ceea ce i se ofera. E o perioada trista pentru cei care practica jurnalismul. Si pentru cititori. Pe acest pamant relativ sterp nu se nasc marii formatori de opinie. N-au cum. Totul devine calau. Si, uite-asa, taraiala asta e mai paguboasa decat se crede. Pe timp mediu si lung, cititorul va refuza astfel de demersuri si se va refugia intr-o lume personala, a blog-urilor. Intr-o lume unde el modeleaza realitatea dupa bunul plac si unde mimeaza presa din jur.

Si inca nu se poate vorbi de o criza profunda a presei. Activitatea cu care se consuma si lalaielile mediatice ne demonstreaza ca vor mai trece ani buni pana cand se vor plati politele pe care astazi presa le afiseaza in toate demersurile. Pana atunci… criza de credibilitate e totusi dominanta. Increderea in demersul de presa scade vertiginos. Presa e factor de presiune, e urma, dar nu mai are nimic de-a face cu comunitatea. A disparut de fapt vocatia comunitara cea care a determinat la un moment dat aparitia mass-media. Pacat!

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns