Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Aeroportul Baia Mare dezbina Consiliul Judetean

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Consilierii PNL si PSD il acuza de Mircea Man de comportament dictatorial

[slideshow id=2154]

Problemele legate de Aeroportul Baia Mare continua sa fie marul discordiei in Consiliul Judetean. Dupa numirea lui Mihai Patrascu in functia de director, fara acordul consilierilor judeteni, presedintele Man se confrunta cu rezistenta deosebita din partea alesilor liberali si social-democrati. La sedinta de marti a CJ, Man a incercat sa treaca pentru a doua oara in plen proiectul de hotarare privind indicatorii tehnico-economici ai investitiei de modernizare a Aeroportului. N-a avut nicio sansa, cei 22 de consilieri ai opozitiei fiind de neclintit in decizia lor de a nu angaja bugetul CJ intr-o aventura riscanta, cu consecinte grave pentru dezvoltarea viitoare a judetului. Consilierii celor doua partide sunt hotarati sa faca cu adevarat opozitie presedintelui Man, cel pe care il acuza de comportament dictatorial, care confunda institutia CJ cu persoana sa. Liderii PNL si PSD din CJ au organizat o prima conferinta de presa comuna, obicei pe care si-au propus sa-l permanentizeze pe viitor.

Emil Marinescu, Marinel Kovacs, Gavril Ardusatan, Anton Rohian si Gabriel Zetea au ajuns la concluzia ca a venit vremea ca activitatea presedintelui Man sa fie monitorizata intens, pana ce nu va fi prea tarziu. Pentru ca PNL si PSD detin majoritatea in CJ, exista riscul ca oamenii sa le puna-n carca nerealizarile forului legislativ al judetului. Asta pentru ca Mircea Man incearca sa distorsioneze realitatea, prezentandu-i pe alesii din opozitie ca pe niste indivizi fara discernamant care se opun initiativelor sale. Marinel Kovacs: “Intreaga activitate a consilierilor judeteni este trecuta in umbra. La orice iesire in public Man nu este inconjurat de alesii judetului, ci doar de consilierii personali platiti din bugetul public, despre care nimeni nu stie cu ce se ocupa de fapt. Site-ul CJ contine in totalitate numai informatii despre activitatea presedintelui Man. El afirma ca totul e in regula, ca treburile merg bine, ca in judet vin bani din toate directiile. Din nefericire, realitatea e alta. Perspectiva judetului este cat se poate de sumbra. Cu fiecare zi ce trece ne afundam in mocirla. Perspectiva e sumbra. Ne vor trebui cativa ani pana ce vom fi la nivelul la care am fost acum doi ani”.

44 milioane de euro este valoarea controversatului proiect

Consilierii din opozitie nu se opun implementarii investitiei “Extinderea si modernizarea Aeroportului International Baia Mare”, pentru ca din 2011 nu va mai putea functiona in starea in care se gaseste astazi. Numai ca lucrurile sunt mult mai complicate decat le prezinta Mircea Man. In anul 2007, CJ a apelat la un credit guvernamental in valoare de 7 milioane euro pentru modernizarea terminalului de pasageri. Licitatia pentru proiect a fost castigata de o firma din Finlanda. Numai ca dupa preluarea conducerii CJ de catre Man, acesta a anulat licitatia, orgnizand alta. Astfel, intocmirea studiului de fezabilitate si a proiectului a revenit unei firme bucurestene despre care n-a auzit nimeni. Studiul intocmit pare desprins din scenariile sau povestirile SF. Sa va dam cateva exemple. Valoarea totala a investitiei, inclusiv TVA, este de 43,9 milioane euro, din care terminalul de pasageri – 8,5 milioane, terminal cargo – 3,3 milioane si pista – 32,4 milioane. Acestia sunt indicatorii economici. Iata-i si pe cei tehnici: reabilitare pista – 1.800 metri, prelungire pista aterizare-decolare – 700 metri, capacitate tranzitare calatori – 150 pasageri/ora, capacitate transport marfa – 100 tone/luna. Sigur ca unele date din acest studiu au suscitat vii discutii. Mai ales indicatorul potrivit caruia se vor tranzita lunar 100 tone de marfa. Vorba unui mucalit, aceasta cantitate s-ar putea transporta cu o “escadrila” de porumbei voiajori, asa ca nu se justifica o investitie de 44 milioane de euro.

Pentru ce ne trebuie o pista de 3.500 metri?

Din 2008, situatia s-a schimbat radical, in defavoarea comunitatii. Daca atunci de pe Aeroportul Baia Mare operau 9 curse interne si 3 internationale, astazi s-a ajuns la doua curse pe zi. Strategia de dezvoltare a Aeroportului a fost complet neglijata in ulimii doi ani. S-au pierdut oportunitati certe, obtinute dupa eforturi colective conjugate (autoritati locale si judetene, parlamentari, ministri), in favoarea aeroporturilor din Satu Mare si Suceava. Emil Marinescu: “Am solicitat de nenumarate ori ca reprezentantul firmei de consultanta sa vina in plenul CJ sa ne explice cum a ajuns la asemenea indicatori. De ce avem nevoie de o pista in lungime de 3.500 metri? Aeroportul din Cluj Napoca are un tranzit de aproape un milion de pasageri pe an si inca mai functioneaza cu o pista de 1.800 de metri. Noi vrem sa construim una de doua ori mai lunga, pentru cateva zeci de mii de calatori. Fiecare vrem ca Aeroportul Baia Mare sa devina cu adevarat poarta de intrare in Maramures, dar asta nu presupune sa ne pierdem mintile. E important ca in prima faza sa modernizam terminalul de pasageri, sa asiguram iluminarea pistei la normele cerute pe plan mondial, sa asiguram securitatea si siguranta decolarilor si aterizarilor aeronavelor. Apoi, daca toate acestea vor fi realizate, ne-am putea gandi la cresterea numarului de pasageri. Normal ca atunci se va pune problema prelungirii pistei, a construirii unui cargo pentru marfuri si alte chestiunii legate de un aeroport cu adevarat international. Pana atunci, haideti sa fim seriosi. Si sa ne intrebam daca ne putem permite, daca avem dreptul moral sa amanetam viitorul judetului”.

Consiliul Judetean si-a pierdut credibilitatea

Anton Rohian considera ca toate actiunile pe care le intreprinde presedintele Man sunt facute doar pentru consolidarea pozitiei pe care o detine in prezent. “Mircea Man propune teme false pentru judet. Teme cu care induce in eroare maramuresenii. El n-a participat la nicio sedinta de comisie, indiferent care au fost proiectele dezbatute. Daca va uitati pe fiecare expunere de motive care, obligatoriu, trebuie sa insoteasca fiecare proiect de hotarare, nu veti gasi niciodata semnatura lui. Asta inseamna ca el habar nu are despre ce urmeaza sa se discute in plenul CJ. Este total aerian. Se lasa pe mana consilierilor care, de fapt, nu au nici cele mai elementare notiuni de administratie publica. De ce platim acesti consilieri personali, numai pentru ca legea permite astfel de posturi? A devenit un obicei ca Mircea Man sa se laude ca a adus bani in judet. Ii cer public sa prezinte extrasele de cont de la ultimele intrari de bani in contul CJ. Nu le va prezenta pentru ca ele nu exista. CJ si-a pierdut credibilitatea, a ajuns o anexa a presedintelui, a intrat in derizoriu. Pur si simplu si-a pierdut demnitatea. Oare Man nu se intreaba de ce nu mai vin primarii la sedintele CJ, asa cum se intampla in celalalt mandat? Nu are insomnii cand constata ca judetul a intrat cu adevarat in izolare totala? Vrea ca noi sa fim de acord cu infiintarea postului de administrator public al judetului, caruia sa-i delege o sumedenie de competente, in detrimentul celor doi vicepresedinti, pana la urma alesi tot de catre maramureseni ca si el. Mesia Mircea Man traieste in alta lume, paralela cu realitatea”.

Consilierii nu inteleg planurile presedintelui

Mircea Man: “Nu s-a schimbat absolut nimic din 2008 si pana astazi. Am constatat ca opozitia nu vrea sa modernizam Aeroportul. Altfel, nu imi pot explica de ce s-au opus numirii lui Mihai Patrascu in functia de director. Culmea e ca Patrascu a fost intens promovat chiar de consilierii care au fost impotriva lui. Nu putem avea aeroport competitiv daca nu-l modernizam din temelii. Facem terminal modern de pasageri, dar avioanele de capacitate mare nu au cum sa foloseasca aeroportul nostru. Daca ne uitam dupa ce spun consilierii opozanti, ar trebui sa punem punct investitiei, sa zugravim ca sa nu ploua inauntru. Va pot spune ca voi incepe procedurile de organizare a licitatiei pentru atribuirea lucrarilor de executie a primei etape din cadrul proiectului. Normal, in limita banilor (circa 7 milioane euro) pe care ii avem. Poate ca dupa aceasta faza consilierii vor deveni mai realisti si, in cele din urma, vor pricepe ca trebuie sa fie de acord cu toate etapele proiectului”.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns