Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

ANPC a amendat Engie cu 50.000 de lei pentru nereguli în contractele de electricitate şi gaze

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Braşov a aplicat o nouă amendă de 50.000 de lei companiei de utilităţi Engie, întrucât o ofertă privind furnizarea de electricitate, gaze şi servicii tehnice ar putea crea prejudicii consumatorilor, folosindu-se practici comerciale înşelătoare, a anunţat Sorin Claudiu Susanu, comisar-şef ANPC Braşov. Aceasta după ce, săptămâna trecută, ANPC amendase Engie tot cu 50.000 de lei pentru nereguli în contractele de furnizare de gaze.

“Pentru ceea ce am constatat, a fost aplicată o amend[ de 50.000 lei şi se vor face toate demersurile pentru eliminarea neregulilor din contractele încheiate cu consumatorii”, a arătat Susanu, care nu precizează numele vreunei companii, însă ofertele menţionate sunt cele ale Engie.

“S-a analizat contractul încheiat între consumatori şi operatorul economic, în calitate de furnizor, “——ONE 24 – pachet integrat de servicii: gaz, electricitate şi servicii tehnice”, precum şi oferta aferentă, precursoare încheierii contractului în speţă. În acest sens, în ofertă se indică “preţ fix al energiei pentru 24 luni”, dar în cuprinsul contractului ——-ONE 24, la art.3 “Preţul contractului”, alin.6) se menţionează că “Preţul se poate actualiza, modifica conform prevederilor art.7 “Modificarea circumstanţelor” din Condiţiile Generale de Contractare, începând cu a 13-a lună”, iar la aliniatul 8) se indică “înainte cu cel puţin 30 zile calendaristice de expirarea perioadei de valabilitate a preţului, vânzătorul va notifica cumpărătorul cu privire la noile condiţii de preţ”, arată reprezentantul ANPC. Se constată astfel nu doar caracterul contradictoriu al celor două informaţii înscrise în contractul respectiv, dar şi o practică comercială înşelătoare.

De asemenea, la art.4 “Modalitatea de facturare şi condiţii de plată ” alin.1), lit.a) se indică “pentru a 12-a lună contractuală se emite o factură care va conţine regularizarea financiară, în baza datelor de consum primite de la operatorul de distribuţie sau operatorul de reţea, precum şi regularizarea preţului “, iar la alin.3) se menţionează “în cea de a 12-a lună contractuală, vânzătorul va include în factura de regularizare financiară şi reîncadrarea categoriei de consum de gaze naturale”, fără ca beneficiarul/consumatorul să fie informat asupra categoriei de consum în care a fost sau ar putea fi încadrat şi cum influenţează categoria de consum regularizarea preţului.

Reiterarea informaţiei privind modificarea preţului energiei se regăseşte şi în cuprinsul Anexei 1 la contractul în speţă, respectiv “perioadă valabilitate preţ – Preţul se poate actualiza/modifica, conform prevederilor contractuale, începând cu a 13-a lună”.

“Astfel, prin modul de informare al consumatorilor şi prin omisiunile existente în ofertă/contractul de furnizare “—– ONE 24″, se constată că aspectele descrise sunt susceptibile să inducă în eroare consumatorul mediu, determinându-l să ia o decizie de tranzacţionare (încheiere contract) pe care altfel nu ar fi luat-o, şi reprezintă o practică comercială înşelătoare. Având în vedere cele menţionate, se constată că operatorul economic a încălcat prevederile art.6, alin.1, lit.d) din Legea 363/2007 şi se sancţionează conform art.15, alin.1, lit.b) coroborat cu art.17, alin.2, lit.c) din Legea 363/2007”, a adăugat Susanu.

În replică, oficialii Engie România au afirmat marţi, potrivit Agerpres, că respectă, în contractele şi ofertele adresate clienţilor, atât reglementările în vigoare aplicabile în domeniul energiei, cât şi legislaţia

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns