ANPC face cunoscute concluziile cu privire la situaţia facturilor din energie şi a reclamaţiilor primite pe această temă. Propunerea este ca prezenţa celui care citeşte contorul să fie semnalată. După reclamaţiile depuse referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are câteva concluzii cu caracter general.
Cauzele cele mai frecvente ale nemulţumirilor, din ultima perioadă, sunt următoarele: consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie cu privire la importanţa transmiterii indexului către aceştia, periodic, şi la consecinţele neducerii la îndeplinire a acestui act; lipsa personalului sau existenţa unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.
„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune ANRE introducerea unui sistem de semnalizare a prezenţei fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum”, arată ANPC.
Sinca (BCR): La finele anului putem avea o inflație de 2%; în ianuarie și februarie inflația ar putea coborî la 1%
Asculta acest articol Banca Comercială Română ar putea revizui în scădere la 2% prognoza sa referitoare la inflația la sfârșitul
Fii primul care comentează