Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Anul trecut, 351 de maramureseni au sunat la CAS pe linia Telverde

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Majoritatea apelurilor s-au referit la obtinerea de retete compensate si la modalitatea de transfer de la un medic de familie la altul

[nggallery id=1995]

Cu toate ca isi achita lunar contributia pentru asigurarea sociala de sanatate, mare parte a maramuresenilor nu cunosc ce drepturi au cand este vorba de a beneficia de servicii medicale. Altii insa nu stiu unde sa se adreseze cand vine vorba de indemnizatia de crestere a copilului sau chiar si atunci cand doresc sa se vaccineze antigripal. Asa ca suna la liniile de telefon gratuite care sunt puse la dispozitia lor. Astfel, anul trecut, la Telverde 0800800971 au sunat 351 de persoane.

“Majoritatea sesizarilor care au fost facute pe asistenta primara, la linia de telefon gratuita pusa la dispozitia asiguratilor, s-au referit la obtinerea de retete in regim compensat si gratuit, dar si la modalitatea de transfer de la un medic de familie la altul. Printre apelurile primite am fost rugati sa furnizam informatii referitoare la serviciile medicale de specialitate si serviciile paraclinice cuprinse in pachetul de servicii de baza decontat de CAS Maramures. O parte a asiguratilor nu stiau care sunt situatiile in care parintii copiilor bolnavi, in varsta de pana la 3 ani, spitalizati, pot fi internati impreuna cu acestia pe intreaga perioada de spitalizare”, a precizat Claudia Ganea, purtatorul de cuvant al CAS Maramures.

Asiguratii au mai apelat linia TelVerde pentru a se interesa care este modalitatea in care se elibereaza de catre farmacii medicamente in regim compensat sau gratuit. Acestia au primit informatii si cu privire la beneficiile pe care le pot avea pe acest segment pensionarii cu venituri de pana la 700 de lei.

Reclamatii din partea asiguratilor

Au mai fost persoane care au solicitat informatii si in privinta cabinetelor stomatologice care sunt in relatii contractuale cu CAS. Asta pentru a afla care sunt costurile serviciilor stomatologice si mai ales procentele decontate de casa. Reprezentantii CAS au rezolvat telefonic aceste solicitari. Nu au lipsit nici reclamatiile la adresa Serviciului de Ambulanta Maramures.

“Au fost cazuri in care am fost informati ca la chemarea ambulantei asiguratii au reclamat faptul ca dispecerul care a preluat apelul le-a sugerat sa contacteze mai intai medicul de familie, iar apoi, daca va fi cazul, ambulanta. Au fost apeluri referitoare la posibilitatea pacientilor de a fi inclusi in programele de hepatita cronica si TBC. Maramuresenii care nu contribuie la sistemul de asigurari de sanatate au dorit sa afle daca pot sa devina asigurati”, spune interlocutorul nostru.

Au mai fost insa si apeluri adresate gresit. Acestea s-au referit la indemnizatia de crestere si ingrijire a copilului, la modificari ale pensiilor, dar si la modalitatea de obtinere a vaccinului antigripal.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns