Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Artiști din trei județe și-au reunit viziunile la Muzeul sătmărean

Grup de artiști expozanți
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Expoziția “Fragmente vizuale” are participanți din Satu Mare, Maramureș și Bihor

Grup de artiști expozanți
Grup de artiști expozanți

Destul de rar se întâmplă în expozițiile găzduite la Satu Mare să se reunească artiști consacrați din mai multe județe vecine, într-o comuniune regională de idei și viziuni. Un astfel de fericit prilej l-a oferit ieri expoziția colectivă “Fragmente vizuale”, cu lucrări ale unor creatori din Satu Mare, Maramureș și Bihor.

Cel care a sunat adunarea și a ales lucrările expuse a fost orădeanul Horea Sălăgean, bun prieten cu sătmăreanul Valer Sasu. Titlul anunțat, oarecum generic, i-a permis curatorului să ofere o multitudine de teme și stiluri de creație, de la portrete la compoziții florale și lucrări asumate de pictură abstractă sau în maniera popularizată mai nou de succesul unui Adrian Ghenie, revizitarea în spirit postmodern a unor teme clasice (un exemplu în acest sens este tabloul expus acum de sătmăreanul Robert Abkorovits).

Spiritul convivial al acestei expoziții s-a resimțit și în atmosfera vernisajului, una destinsă, punctată de întâlnirea artiștilor cu persoanele și operele colegilor și prietenilor din altă zonă geografică și, uneori, artistică. Chiar la intrare ne întâmpină o țestoasă multicoloră, creată de Aurelian Busuioc, care dă tonul pentru ceea ce va urma. ~n prima sală găsim cicluri de portrete semnate de bihorenii Tudor Frâncu, Ovidiu și Horea Sălăgean, dar și un cadru plin de umorul care-l caracterizează pe Valer Sasu, mai ales prin înrămare. Alt bihorean, Șerban Roșca, ne introduce în lumea picturii abstracte. Nu înainte de a vedea încă un portret pictat de sătmăreanca Cristina Busuioc. O compoziție 3D cu mâini și oglinzi magice care bulversează perspectivele expune Alexandru Ciobotariu, iar Aurelian Busuioc trasează suplu un totem și o metaforă a mitului androgin, partea sculpturală fiind completată de reliefurile Doinei Tătar.

Cristina Gloria Oprișa semnează cronica plastică a expoziției, dar și un ciclu de miniaturi, iar pictura abstractă e reprezentată de Virginia Pișcoran, Dates Câmpeanu, Diana Suiugan, Ovi Pascu, Mihaela Tătulescu, Dorothea Fleiss. Compoziția cu tentă mitologică a lui Paul Blânda ne trimite într-un univers vegetal pe care îl explorează, în culori delicate, Andrea Tămășan, Maria Olteanu, Elisabeta Talpoș sau Simona Derecichei, aceasta din urmă prezentând și un expresiv portret feminin.

Din Baia Mare au adus lucrări Gretty Papiu, Nicolae Suciu și Dorel Topan, toate ieșind în evidență prin ludicul temelor și limbajului. Artistul zilelor noastre, într-o lume tot mai încrâncenată, rămâne un Yorick care, dacă nu este angajat în slujba vreunui mesaj, își permite să ia lucrurile în joacă, transfigurându-le. Acesta pare să fie sensul arlechinilor și clovnilor care pun capăt expoziției, creionați de Dorel Topan cu o veselie ostentativă. E o expoziție în ciuda vremurilor, poate tocmai de aceea foarte binevenită.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns