Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

 “Atelier de Mai” continuă tradiția expozițiilor în spirit modern și prietenesc organizate de artiștii profesioniști sătmăreni

Valer Sasu și prietenii artiști
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Valer Sasu și prietenii artiști
Valer Sasu și prietenii artiști

Când am aflat de la Valer Sasu că vernisajul expoziției “Atelier de Mai” va avea loc într-o zi de sâmbătă la ora 12 nu ne-am putut reține un zâmbet. Alegerea acestui moment cu totul neobișnuit pentru un asemenea eveniment confirma faptul că pe Valer și prietenii săi artiști nu i-a părăsit deloc simțul umorului.

Impresia avea să ne fie confirmată la locul faptei, în saloanele din spatele curții Muzeului de Artă, cu bucuria unei vremi frumoase și a unei expoziții pe măsura renumelui pe care grupul de artiști care activează în atelierele de creație aflate lângă Taberele Școlare și l-a creat în anii din urmă, de când organizează una sau chiar două expoziții în fiecare an. Probabil că cea de sâmbătă va fi fost prima din 2019 și va mai exista cel puțin o ediție de toamnă.

Conform obiceiului, deschiderea expoziției n-a avut nimic protocolar (dar “protocolul” cu de-ale gurii și de băut n-a lipsit). Artiștii expozanți au o bonomă capacitate de autoironie și asta s-a văzut și în lucrări, mai ales în “Meniul zilei” oferit de oaspetele orădean Horea T. Sălăgean: creier și lut, sau.. produse de digestie intelectuală. Nu e de mirare așadar că portretele sale lasă impresia unor scalpuri golite de adâncimi. Frumoase și cu schepsis cele trei desene expuse de Valer Sasu, aflate între două eseuri în 3D asupra feminității (Alexandru Ciobotariu) și maternității reduse la numitorul comun (Edward Herczeg). Aurelian Busuioc continuă să se exprime în sârmă și de data asta a parafrazat parcă “Strigătul” lui Munch, alături de un nou și impozant “Totem”, iar Csilla Râpă dă sensuri noi verbului “a vegeta”, la propriu. Liviu Scripor rămâne același spirit caustic în micul său tablou cu aluzii freudiene, în timp ce Cristina Busuioc și Lola Berciu, oarecum și Gabriella Kiraly, rămân în manierele lor cunoscute, abstracte, în compoziții expansive în care regină e culoarea, mai vie sau mai plată. Timea Mitroi își înveșmântează personajele în folie aurită, iar Annamaria Antal aduce un triptic în aceeași nuanță, dar oferă și ceea ce e poate cea mai interesantă lucrare, “Vise” ieșite din ramă și prelinse, aproape lasciv, pe un scaun care permite o extindere a viziunii artistei.

Sâmbătă la prânz a venit la muzeu chiar cine a vrut cu adevărat să fie de față. Ceilalți iubitori de artă pot vedea expoziția până în data de 18 mai.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns