Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Au pus din greşeală “şpaga” în caietul de licitaţii

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 de euro şi o sumă între 30.000 euro şi 40.000 euro pentru “sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate” a unor angajaţi ai Companiei Naţionale pentru Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) sunt câteva dintre cerinţele pe care va trebui să le îndeplinească firma de consultanţă care va câştiga licitaţia pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov (58 km), scrie gandul.ro.

 

Condiţiile menţionate au fost introduse de CNADNR la începutul lunii septembrie în caietul de sarcini, modificând astfel documentaţia de licitaţie lansată în luna mai a.c.

Cel mai mare proiect PPP

Autostrada Comarnic-Braşov – “Autostrada Zăpezii” – ar fi fost primul mare proiect construit prin parteneriat public-privat (PPP). Prima tentativă de construcţie a tronsonului Comarnic-Braşov datează din 2004, de pe vremea Guvernului Adrian Năstase, o altă încercare fiind făcută în 2010, ambele eşuate. În luna mai a.c. CNADNR a anunţat lansarea unei licitaţii pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent autostrăzii, dar licitaţia a fost amânată de mai multe ori, în urma contestaţiilor depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) de trei case de avocatură.

Avocaţii au contestat atât condiţia introdusă în caietul de sarcini în septembrie – autoturismul nou şi bugetul pentru   sesiuni de instruire – precum şi alte criterii “nelegale” de atribuire impuse de CNADNR, cum ar fi cel care se referă la experienţa pe care ar trebui să o aibă în domeniul parteneriatului public-privat (PPP) câştigătorul licitaţiei.  Avocaţii au motivat că în România nu a fost realizat nici un proiect de PPP pentru autostrăzi, aşadar criteriile de experienţă în PPP cerute de CNADNR sunt considerate nerealizabile de către casele de avocatură.

Premierul, iritat de blocarea procedurilor

Astfel că CNADNR a fost nevoită să amâne de mai multe ori în acest an licitaţia pentru desemnarea consultantului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate. După desemnarea consultantului, CNADNR va trebui să organizeze o nouă licitaţie pentru desemnarea constructorului.  Directorul general al CNADNR a estimat recent pentru gândul că lucrările de construcţie la Comarnic-Braşov ar putea începe în 2014.

Miercuri, premierul Victor Ponta şi-a arătat nemulţumirea faţă de blocarea procesului de licitaţie pentru Comarnic-Braşov, solicitând conducerii Ministerelor Transporturilor, Finanţelor, Justiţiei şi Secretariatului General al Guvernului să găsească o soluţie pentru reluarea licitaţiei la autostrada Comarnic-Braşov. El a arătat că “birocraţia politică” şi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) au blocat această procedură.

În schimb, CNSC se apără şi spune că CNADNR întârzie cu trimiterea documentelor necesare, în timp ce şeful CNADNR dă vina pe casele de avocatură care “pun presiune”, el dând asigurări că nu intenţionează să modifice criteriile referitoare la experienţa în domeniul PPP pe care consultantul trebuie să o aibă pentru a fi desemnat câştigător.

Cerinţa CNADNR pentru consultant: un autoturism nou de 25.000- 30.000 euro şi buget de 40.000 de euro pentru instruirea personalului CNADNR

“Fără a aduce atingere celor prevăzute în contractul de servicii, Consultantul va pune la dispoziţia Unităţii de Implementare a Proiectului (UIP), din cadrul CNADNR, dedicată exclusiv implementării acestui Proiect pe întreaga durată a contractului de servicii, un autoturism nou cu o valoare între 25.000 euro şi 30.000 euro”, se arată în modificările aduse de CNADNR la caietul de sarcini pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Braşov.

Sursa: CNADNR//Modificarea nr 2 la documentaţia de atribuire

Documentul precizează că autoturismul va fi pus la dispoziţia UIP în termen de 60 de zile de la semnarea contractului de servicii, iar costurile legate de întreţinere, asigurări, combustibil, servicii, pentru autoturismul respectiv vor fi suportate de consultant.

În plus, “Consultantul va asigura instruire la locul de muncă omologilor de la Beneficiar (CNADNR n.r.) precum şi sesiuni de instruire oficială în ţară/străinătate, în special în domeniile privind contractele de concesiune/PPP şi gestionarea proiectelor şi a contractelor. Programul de instruire va fi propus Beneficiarului la o dată ulterioară, în cursul desfăsurării activităţilor Consultantului şi va fi discutat integral cu Beneficiarul în acel moment. În acest scop, Consultantul va asigura un buget propriu pentru instruire cuprins între minim 30 000 Euro si maxim 40 000 euro fără TVA”, menţionează modificarea adusă caietului de sarcini.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns