Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Bancile nu renunta la comisioanele ilegale

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

20% din totalul sesizarilor inregistrate in ultimul timp la CPC au ca obiect serviciile bancare

Chiar daca abuzurile practicate de unitatile bancare au fost sanctionate de reprezentantii Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor (CPC) Maramures, bancile nu renunta la comisioanele ilegale. Reclamatiile venite de la cetatenii care au credite in derulare si care se plang ca li se pun in carca tot felul de comisioane in loc sa scada s-au inmultit.

Comisarii din cadrul Comisariatului  pentru Protectia Consumatorilor (CPC) Maramures au facut mai multe controale legate de modul in care bancile respecta prevederile Odonantei 50/2010. Comisioanele ilegale sau cele mascate sau clauzele introduse abuziv in contractele de credit sunt cateva din neregulile reclamate de cetatenii maramureseni. “Tematica de control a unitatilor bancare s-a incheiat la finele lunii octombrie. In urma verificarilor au fost sanctionate opt societati bancare si s-au aplicat amenzi in valoare de 230.000 de lei”, ne-a declarat Olivia Ardelean, seful CPC Maramures. Pe lista neagra figureaza Alfa Bank, BCR, Intens San Paolo, Marsin SA, BancPost, Banca Carpatica si Volsbank. Ele au fost amendate cu sume cuprinse intre 20.000 si 80.000 de lei. Sanctiunea maxima s-a acordat la Volsbank, pentru ca unele sucursale ale acestei banci nu au eliminat comisionul de risc sau au adaugat acest comision in comisionul de administrare care nu a fost negociat in prelabil cu clientii, a spus Olivia Ardelean.

Majoritatea bancilor au refuzat plata amenzii

Interlocutoarea a subliniat ca din iulie, de cand a intrat in vigoare temuta Ordonanta 50, si pana acum, in Maramures au fost depuse 105 reclamatii din partea cetatenilor.  Aproximativ 20% din totalul sesizarilor inregistrate in ultimul timp la CPC au ca obiect serviciile bancare. Cetatenii s-au plans ca li s-a pretins comision de risc, ca nu au primit actul aditional care modifica contractul, conform reglementarilor Ordonantei 50/2010, ca li s-a inclus  comisionul de risc in comision de administrare.

Daca bancile nu se conformeaza legislatiei in vigoare, reprezentantii CPC pot propune Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor  suspendarea activitatii de creditare pana la intrarea in legalitate. Comisarii maramureseni nu au facut insa nicio propunere de suspendare a activitatii la unitatile cu probleme avand in vedere experienta altor judete. “Alte judete au procedat asa si masurile dispuse au fost contestate de unitatile vizate. De aceea am renuntat la aceasta masura dar am aplicat sanctiuni drastice”. Ea a mai subliniat ca multe banci au refuzat chiar plata sanctiunilor si crede ca majoritatea vor contesta in instanta inclusiv amenzile.

La nivelul tarii s-au constituit grupuri de clienti nemultumiti de noile contracte propuse de banci si au actionat achiar in instanta institutiile bancare. Clientii BCR au intentat primul proces colectiv in cursul lunii trecute, iar liderii grupului au mentionat ca sunt dispusi sa se adreseze CEDO daca instantele din tara nu le vor da castig de cauza. Dosarul inregistrat contine plangerile a 408 clienti iar judecata procesului a inceput.

In privinta Volksbank numarul clientilor nemultumiti care au apelat la instantele de judecata depaseste 1.000 de persoane. Totodata, numarul clientilor nemultumiti care s-au inscris in diverse grupuri pe internet a trecut de 15.000 de persoane si vizeaza aproape toate institutiile bancare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns