Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Caile Ferate Romane ar putea ajunge pe butuci

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Firmele private din domeniul feroviar sunt subventionate cu 500%

Scriam in urma cu aproximativ doua saptamani de haosul din sistemul feroviar si de modul in care actioneaza Ministerul Transporturilor. Incercarea de a trimite angajatii in somaj tehnic a inceput cu stangul, iar acum disponibilizarile tot mai des vehiculate ar putea pune pe butuci sistemul feroviar.

Gabriel Marc, un CFR-ist care are 30 de ani la activ in domeniu, sustine ca acest haos a fost produs si intretinut timp de 20 de ani de fostii si actualii ministri ai transporturilor care s-au perindat la conducerea ministerului< “S-a practicat jaful mai mult sau mai putin “legalizat”, s-a furat cat s-a putut de la aceasta institutie, iar acum s-a ajuns la fundul sacului si nu mai exista alta cale decat “moartea lenta” a sistemului feroviar roman. In conditiile in care toata Europa si nu numai face eforturi pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, tranzitarea tarilor europene cu TIR-uri se face pe calea ferata, fapt care contribuie la conservarea drumurilor, autostrazilor si soselelor, la eliminarea poluarii si scaderea victimelor accidentelor de circulatie in care sunt implicati acesti “colosi” ai soselelor, la noi, o gramada de “capuse” s-au imbogatit pe spatele companiei, spoliind-o si falimentand-o cu buna stiinta. Au fost voci care, la timpul potrivit au sesizat “volatilizarea” cisternelor sau topirea locomotivelor cu aburi care mai existau prin parcurile depourilor de locomotive, dar au fost sugrumate eficient si la timp si, de ani de zile nu mai stim cine s-au facut vinovati de aceste fapte si daca au fost sau nu pedepsiti pentru asta”.

Se cere impartirea corecta a subventiei pentru CFR Calatori

Gabriel Marc atrage atentia si asupra modului in care s-a facut privatizarea la calea ferata. “S-a ajuns la privatizarea unor linii de calatori neinteroperabile cu material rulant cumparat la mana a doua,a treia- sau a cine stie cata, folosind mecanici de locomotiva pensionari de la CFR, momiti cu salarii grase. De unde salariile astea cand pe aceste linii se circula cu 20-30 de calatori? Din subventia acordata cu generozitate de statul roman. Ce privatizare este aceasta? Cine a facut-o si de ce nu raspunde pentru marsaviile facute pentru a se ajunge aici? De ce nu se duce subventia la CFR Calatori, asa cum se practica in toate tarile europene. Cum poate sa primeasca o societate privata subventie de la stat pentru ca sa-si faca transportul, plata personalului, reparatiile, reviziile, plata pe infrastructura si altele?”.

Fenomenul a fost confirmat si de Grigore Mare, liderul sindical CFR Calatori Cluj. “Din pacate, au intrat pe piata de transport feroviar si operatori privati care sunt si ei subventionati si circula cu trenurile goale. La ei, subventia per calator ajunge si la 500%. Nu e corect si nu este normal sa fie asa”, a spus liderul sindical. El a adaugat in momentul de fata pe rand, toti anagatii sunt trimisi in somaj tehnic. 15 zile in cazul personalului de executie respectiv 30 de zile pentru angajatii TESA. In acest timp ei sunt platiti cu 75% din salariul de baza si nu mai beneficiaza de anumite sporuri. Grigore Mare spune ca salariul mediu pe Regionala CFR Cluj este de aproximativ 1.400 lei. In privinta disponibilizarilor, el sustine ca nu se pot aplica pentru ca a existat un val de reduceri in luna mai iar daca s-ar mai face concedieri sistemul nu ar mai putea  functiona in conditii de siguranta. “Joi va avea o noua runda de negocieri. Deocamdata nu stim nimic altceva”, a spus liderul. Oricum, masurile care se doresc a fi aplicate vor conduce la ingroparea sistemului in conditiile in care se impun concedieri masive dar nu se fac investitii.

“Evenimentele din ultima perioada, deraierile, exploziile la locomotive, mizeria din trenuri, lipsa de piese de schimb pentru locomotive,  spun foarte mult despre fenomenul de “moarte lenta” practicat la CFR. Niciun ministru nu a pus nimic la calea ferata. Ceausescu a dublat liniile, le-a electrificat pentru a economisi motorina, a creat cele opt magistrale de cale ferata pe care se circula eficient si sigur “domnii” de dupa Revolutie s-au complacut in a nu face nimic nici pentru CFR, nici pentru sosele si autostrazi si acum, iata, aruncam oamenii pe drumuri si suntem la un pas sa ajungem la un grad de siguranta feroviara la limita instinctului de conservare al fiecaruia. In loc sa se stimuleze traficul de marfuri si calatori pe calea ferata se fac concesii transportului auto si aero, care devin din ce in ce mai solicitate de publicul calator. Sunt ceferist cu peste 30 de ani la calea ferata, dar niciodata nu mi-am putut inchipui ca o mana de neaveniti, inregimentati politic, vor putea distruge aceasta “a doua armata” a tarii. Rusine sa va fie, domnilor fosti si actuali dregatori ai Transporturilor!”, spune Gabriel Marc.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns