Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Cea mai vândută maşină low-cost din Europa este Dacia

Cea mai vanduta masina low-cost din Europa este Dacia
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Cea mai vanduta masina low-cost din Europa este Dacia
Cea mai vanduta masina low-cost din Europa este Dacia

Cea mai vândută maşină low-cost din Europa este Dacia, scrie New York Times (NYT), iar analiştii citaţi de publicaţie spun că marca românească are monopol pe piaţa europeană a automobilelor low-cost, poziţie asigurată pentru următorii 3-5 ani având în vedere că rivalii Renault nu ştiu cum să reacţioneze.

Oferind automobile care “îşi fac treaba” la preţuri mici, de la 7.700 euro cu tot cu taxe, Dacia şi-a făcut loc într-o Europă afectată de incertitudini eonomice şi şomaj ridicat, notează New York Times, care face referire la datele privind înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană din primele 11 luni ale acestui an, publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.

Vânzările Dacia în UE au crescut cu 21,1% în primele 11 luni din 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 260.500 de unităţi.
Cota de piaţă a mărcii româneşti în UE a crescut la 2,4% în acest an, faţă de 1,9% în primele 11 luni din 2012.

Astfel, Dacia ar putea fi “maşina potrivită la momentul potrivit” în Europa, având în vedere situaţia economică de pe continent, scrie NYT.
Succesul Dacia în Europa reflectă bifurcarea industriei auto în contextul crizei. Mărcile ieftine şi cele de lux înregistrează creşteri, în timp ce zona de mijloc a pieţei stagnează. La Renault, Dacia a contribuit la îmbunătăţirea profitabilităţii, în timp ce concurenţii grupului au probleme.

Vânzările auto din UE sunt la minimul ultimilor 20 de ani, însă au apărut semne modeste de revenire. Înmatriculările de autoturisme noi au urcat uşor în septembrie, octombrie şi noiembrie, după patru ani de scădere continuă, afişând un declin de 2,7% pentru primele 11 luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2012, potrivit datelor ACEA.

Dacia investeşte sume mici în marketing, iar costurile de distribuţie sunt relativ mici deoarece automobilele sunt vândute prin reţeaua de dealeri Renault. De asemenea, marca românească nu vine cu discounturi, noteză NYT.

Totodată, forţa de muncă ieftină din România contribuie la competitivitatea mărcii, însă Renault a avertizat în acest an că ar putea transfera o parte din producţie în Maroc dacă angajaţii de la Piteşti nu îşi temperează pretenţiile salariale, scrie publicaţia americană.

Platforma pe care au fost construite modelele Dacia din Europa a fost preluată de Renault şi pe pieţe mari din afara continentului, inclusiv India şi Brazilia, unde automobilele sunt vândute sub marca franceză. Astfel, grupul francez a înregistrat anul trecut pentru prima dată vânzări mai mari în afara Europei decât pe continent. Următoarea ţintă a platformei entry-level este piaţa din Indonezia, iar în acest moment nu există planuri pentru Statele Unite şi China.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

1 comentariu

Lasă un răspuns