Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Costurile saltului din spatiu a lui Felix Baumgartner

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Un salt uriaş pentru om şi unul pe măsură pentru compania Red Bull, cea care a sponsorizat evenimentul săriturii din spaţiu realizată de Felix Baumgartner: deşi Red Bull nu a făcut publice costurile acesteia, se vorbeşte despre milioane de dolari investite în proiect şi de o serie de beneficii de imagine aduse companiei.

 

Când vine vorba despre costuri, cei de la Red Bull sunt destul de rezervaţi. Se ştie doar că balonul de unică folosinţă de mari dimensiuni folosit de Baugmartner a costat 250.000, iar întregul proiect valorează mai multe miliane de dolari, spune publicaţia The Guardian .Iar în ce priveşte marketingul, cei de la Red Bull şi-au asumat prin această « acrobaţie » un risc major, dar beneficiile sunt pe măsură.

Au existat speculaţii că Red Bull ar fi plătit o sumă estimată la 50 de milioane de euro pentru a fi sponsor al acestui eveniment şi pentru a deţine drepturile exclusive de difuzare live a saltului lui Felix Baumgartner, potrivit broadbandtvnews.com. Căderea liberă de 24 de mile ar aduce astfel un câştig considerabil companiei, a carei valoare era estimată anul trecut la 5,8 miliarde de dolari.

Profitul vine mai ales din drepturile de difuzare ale saltului, un executiv din domeniul advertisingului apreciind că difuzarea aterizării sigure a lui Baugmartner ar fi valorat 10 milioane de lire sterine în Anglia şi 100 de milioane în întreaga lume, scrie The Telegraph. Iar pentru a face o comparaţie, unul dintre cele mai mediatizate evenimente, Super Bowl-ul american – difuza un moment publicitar cu 2,2 milioane de dolari.

Specialistul în branduri David Haigh a declarat că ar fi surprins ca Red Bull, care s-a poziţionat ca o companie “tânără, entuziastă, care creează evenimente îndrăzneţe” nu ar ajunge la cinci miliarde de lire sterline.

Specialistul a afirmat că brandul şi-a crescut semnificativ vizibilitatea prin saltul din spaţiu al lui Baumgartner, dar creşterea este dificil de transpus în cifre, având în vedere faptul că cei de la Red Bull sunt destul de rezervaţi în ce priveşte finanţarea proiectului. “Ce se poate vedea este că Red Bull este peste tot” a mai spus specialistul, care a declarat că este imposibil de aflat cât de repede creşte compania.

Costurile de transmisie ale evenimentului au fost prea mari chiar şi pentru CNN, probabil de aceea evenimentul a putut fi văzut doar pe YouTube, un record de opt milioane de vizualizări înregistrându-se pe măsură ce Baumgartner cobora.

După postarea unei fotografii pe Facebook, au fost generate peste 216,000 de likeuri, 10, 000 de comentarii şi peste 29,000 de shareruri în mai puţin de 40 de minute, până la saltul lui Baumgartner, recordul de audienţă al unui eveniment live pe YouTube – circa 500.000 de utilizatori – a fost înregistrat în timpul Jocurilor Olimpice de la Londra din această vară.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns