Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

61% dintre respondenţi sunt optimişti cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice şi au în plan creşterea cheltuielilor în următoarele şase luni, potrivit celui mai recent sondaj PwC.
„Pe măsură ce optimismul creşte, oamenii sunt mai dispuşi să călătorească şi să meargă la restaurante decât în urmă cu şase luni şi mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situaţiei sanitare din ultimele luni şi de creşterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenţii sondajului sunt vaccinati complet sau parţial. Deşi contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendinţe la nivel global se observă şi în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe şi Lider pentru Industria de Retail şi FMCG, PwC România.
În următoarele şase luni, 41% din consumatori intenţionează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii şi 30% pentru sănătate şi frumuseţe, stimulând în continuare redresarea economică.
În ceea ce priveşte criteriile de cumpărare, preţul şi comoditatea rămân pe primele locuri, deşi sustenabilitatea câştigă tot mai mult teren. Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, şi mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.
Pe măsură ce optimismul a crescut, cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie, 47% dintre respondenţi arătând că fac cumpărături în magazine zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu şase luni şi 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menţine, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni.
Peste 40% dintre respondenţi spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu şase luni şi doar 12% în urmă cu cinci ani.
Întrebaţi despre situaţia pandemiei COVID-19 în ţara lor, cei care sunt vaccinaţi sunt mai optimişti în ceea ce priveşte viitorul ( 66%), faţă de cei nevaccinaţi (43%).

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns