Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

De la Salva-Viseu nu mai merge ghezasu’

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

In aceste zile poluarea a fost personajul principal al tuturor dezbaterilor< pe strada, in presa, la referendum. Poluarea, la noi, este o problema care tine cam de 2000 de ani incoace. Pentru ca este in primul rand in suflete, cu consecintele ei si in viata sociala, economica. Am vrut sa zic si politica, numai ca noi habar n-avem cu ce se mananca aceasta sintagma. Pute mai urat decat orice fel de poluare cu cianuri sau plumb care ne otraveste aerul. “Politicienii” nostri si-au dovedit incompetenta, indiferent de guvernare. Am avut sonde performante pe mapamond. Le-am vandut. Nave, asisderea. Mineritul a fost pus pe butuci de autoritati, din interese meschine, deloc in interesul national. Va veni o vreme cand o sa le vrem pe toate inapoi, dar prea tarziu. Acum e randul Cailor Ferate. Intr-un articol semnat de Sanziana Stanci intr-un ziar clujean se spune, ceea ce de altfel stie si vede orice n-are orbul gainilor, ca CFR este intr-o situatie catastrofala. Dobitocii de sus sustin cum ca CFR-ul n-ar mai fi rentabil. Iertati-mi cuvantul cam dur, dar in timp ce Uniunea Europeana se reorienteaza catre reteaua feroviara pentru a proteja mediul, Romania, membra UE, actioneaza tocmai invers, comenteaza France Presse. Pe baza expertilor, AFP constata ca incepand din 1990, cand sistemul democratic a inceput sa functioneze, inclinandu-l pe cel totalitar, numarul celor care calatoresc cu trenul s-a micsorat de sase ori. In schimb, numarul masinilor s-a triplat, trecand de la 1,3 milioane la 4 milioane in prezent.

Este aproape la fel ca in Franta, unde s-a renuntat la tramvai in epoca masinii pentru a reveni la aceasta ulterior, spune Stefan Roseanu, de la Asociatia  Industriilor Feroviare. Ceea ce a provocat scaderea drastica a calatorilor cu trenul este infrastructura feroviara dezastruoasa, care duce la prelungirea duratei calatoriilor. Idem, intre multe localitati au fost sistate liniile directe. Potrivit datelor oficiale, 40% din caile ferate si 96% din podurile feroviare au nevoie de reparatii majore. Problema infrastructurii feroviare din Romania, care, atentie, era cea mai extinsa din Europa, a ajuns si la Comisia Europeana. “Romania trebuie sa investeasca mai multe in infrastructura feroviara care se distruge rapid. Lipsa de dinamism a sectorului feroviar nu este cu siguranta buna pentru economia romaneasca”, aflata in recesiune. Desi criza este adeseori invocata ca un element explicativ, expertii europeni amintesc ca Romania a avut zece ani de crestere fara ca reteaua feroviara sa beneficieze de investitiile necesare, desi a primit 610 milioane de euro si, in principiu, dispune din 2007 de 1,85 milioane de euro pentru infrastructura feroviara. Unde-s banii, Tariceanule? Care te lauzi cu cresteri economice. Unde-s banii, Basescule? Ce-ai promis marea cu sarea. Deocamdata trenul e o masina tot mai mica in gura hulpava a guvernantilor de orice culoare.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns