Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Din 1 iulie, declaratia unica se va depune doar in format electronic

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Pentru informare, la sediul DGFP Maramures se vor organiza intalniri saptamanale cu contribuabilii

Anul nou aduce mai multe schimbari in domeniul financiar fiscal. Este vorba de declaratia unica, de modalitatea de plata a contributiilor sociale si de evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Astfel, incepand cu data de 1 ianuarie, contributiile sociale obligatorii datorate de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, in calitate de angajator sau asimilat angajatorului, atat ca suma de plata cat si  datele de identificare ale fiecarui asigurat, plus impozitul pe venit datorat se declara lunar. In fiecare luna trebuie comunicate si detaliile referitoare la fiecare fel de contributie datorata< asigurari sociale pentru somaj, sanatate, pensii. Termenul de declarare este pana la 25 februarie 2011 inclusiv, la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii, prin declaratia lunara 112. Modelul si continutul declaratiei a fost publicat in Monitorul Oficial in ultima zi a anului trecut.

DGFP va informa contribuabilii prin intalniri saptamanale

Declaratia se completeaza si valideaza cu ajutorul programelor de asistenta puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale, a subliniat Teodor Luputi, dircetorul Directiei Generale a Finantelor Publice Maramures.  Ea poate fi descarcata si de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro. De mentionat ca toate informatiile cuprinse in declaratiile pe care contribuabilii, platitori de impozite si contributii, le depuneau pana acum la cele trei case de asigurari sociale (de somaj, de sanatate si pentru pensii), sunt cuprinse in declaratia unica 112. Ea se va depune numai prin mijloace electronice, on-line, fiind necesara detinerea certificatului digital calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Totusi, contribuabilii au la dispozitie o perioada de gratie.

“Pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se poate depune atat prin mijloace electronice cu certificat digital, cat si direct la organul fiscal competent, in format electronic, insotit de formularul in format hartie semnat si stampilat, conform legii”, a mentionat  Luputi. El a adaugat ca pentru informare asupra declaratiei unice se vor organiza, la sediul DGFP Maramures, intalniri saptamanale cu contribuabilii, in fiecare zi de joi, intre orele 12 si 14.

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns