Image 1
Image 2
Postare ( Sablon)

Dr. Ovidiu Pop: Facem propuneri de imbunatatire a codului etic al profesorului

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Dr. Ovidiu Pop, presedintele Comisiei judetene de etica
Dr. Ovidiu Pop, presedintele Comisiei judetene de etica

Cadrele didactice vor ca si parintii si elevii sa aiba responsabilitati privind educatia

 Cu cateva zile in urma, am prezentat principalele prevederi ale codului etic al profesorului. Acest document va intra in vigoare incepand de anul viitor.

 

Asadar, profesorii vor avea propriul cod de etică, ce le va arăta, negru pe alb, ce se cuvine si ce nu să facă la ore si ce relatie trebuie să aibă cu elevii, cu părintii lor si cu ceilalti profesori. Cei ce nu vor respecta codul, vor fi chemati în fata unei comisii de etică. Această comisie nu se substituie instantelor judecătoresti, ci urmăreste să solutioneze cazuri ce nu sunt de natură penală. Unul din rolurile comisiei este si de a selecta personalul didactic dupa principii de ordin moral.

 Documentul se afla in dezbatere publica

 In prezent, acest document este supus dezbaterii publice, iar oficialii Ministerului Educatiei iau în calcul varianta de a trece în fisa postului o parte din componentele codului. Pe aceasta tema am stat de vorba cu dr. Ovidiu Pop, presedintele Comisiei judetene de etica, profesor de matematica la Colegiul National Mihai Eminescu Satu Mare. Redam in cele ce urmeaza o sinteza a problemelor relatate de interlocutor.

Ovidiu Pop considera util un astfel de cod “intr-o societate bulversata”, dar cu rezerva ca in procesul educational sa fie antrenati atat profesorii, cat si parintii si elevii. In opinia sa, “e penibil sa consemnezi intr-un astfel de cod interdictia pentru profesor de a face sex cu elevii”. Intre propunerile pe care le face interlocutorul amintim necesitatea de a se preciza reguli de conduita in relatiile profesor – elev, profesor – profesor, profesor – parinte. “Atat profesorul, cat si parintele si elevul trebuie sa aiba drepturi si obligatii”. Ovidiu Pop semnaleaza si necesitatea stabilirii unor relatii inter-institutionale, cum ar fi: scoala – inspectorat (apropo de numirile politice), inspectorat – minister (in prezent, ceea ce zice ministerul este lege pentru inspectorate). El mai propune o reglementare a relatiei parinte – institutie, in sensul responsabilizarii parintilor pentru tinuta si comportamentul odraslelor lor.

“Se investesc sume uriase in educatie si de prea multe ori nu in folosul tarii; tinerii pleaca dupa absolvire. Si aici ar fi necesara o reglementare”. Raspunzand la o intrebare privind concursul de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea Corpului national de experti în management educational, interlocutorul spune (ironic): “unul cu doctorat in matematica nu are nicio sansa”. Ovidiu Pop incheie totusi pe o nota optimista cand constata ca “Examenul de admitere isi recapata insemnatatea sa. Incet-incet, adevarata scoala recastiga terenul pierdut; copiii incep sa invete”.

 Opiniile cititorilor

Mai multe in editia tiparita disponibila la chioscurile de ziare sau in editia electronica (abonament  PDF)

Postare ( Sablon)
Postare ( Sablon)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns